Nincs lehetetlen, így az is megtörténhet, hogy egy magyar ruhamárka megcsípje egy világhírű zenekar merchandise megbízását. Hogy mi kellett ahhoz, hogy a budapesti BP Clothing készíthesse a Wu-Tang Clan idei húszéves jubileumi európai turnéján árusított hivatalos pólókat, azt hazánk első számú streetwear brandjének márkamenedzsere, Perjési Roland mondta el nekünk.
- Honnan jött, kinek az ötlete volt a Wu-Tang turnépóló?
- A kezdetekben szó sem volt turnépólóról, mi egy közös kapszula kollekciót szerettünk volna a bandával, a hivatalos turnépóló az ő ötletük volt.
- Mennyi idő alatt, milyen módon sikerült eljutni oda, hogy megvalósuljon a dolog?
- Hosszú folyamat volt, de a végén nagyon begyorsult, így a gyártásra alig maradt idő, nagy fejtörést okozva ezzel nekünk. A BP csapatának, elsősorban Havas Patriknak (DJ Frequent az Akkezdet Phiaiból – a szerk.) és Lenkey Ákosnak (a BP ügyvezetője – a szerk.) óriási szerepe volt abban, hogy a Wu-Tang Clan eljuthasson a Balaton Soundra, bár az ismeretség és a jó viszony ennél régebbre nyúlik vissza, Patrik már több Wu-tagot szállított le a nagyérdeműnek kis hazánkba (GZA-t és Ghostface Killah-t – a szerk.) Miután először kiküldtük a terveinket a kapszula kollekcióra sok idő eltelt, ugyan pozitív volt a visszajelzés, de végül nem lett pont a mondat végén. Már majdnem temettük a dolgot, mikor két héttel a BS-fellépés előtt jelezték, hogy kiválasztották a grafikákat és egy kis kozmetikázással ezeket szeretnék a turné állomásain értékesíteni.
- Mi volt a grafikák koncepciója, illetve hány grafikai terv készült?
- A grafikák fővárosunk nevezetességeit elevenítették meg a Wu-Tang logóval kiegészülve. A grafikai tervezés Jakab Péter keze munkáját dicséri, és a fentebb említett kollaboráció része lett volna. Eredetileg öt-hat grafika volt, ha jól tudom, ebből végül kettő maradt életben.
- Mi alapján választották ki ezt a kettőt, mit mondtak?
- Nem mondtak semmit, mi meg nem kérdeztünk semmit, nagyon örültünk a felkérésnek. Gondolom ezek tetszettek nekik a legjobban.
- Hány darab készült a turnépólókból? Lesz utánnyomás vagy egyszeri, exkluzív megrendelés volt?
- Összesen 2800 darab készült, ennek nagy százaléka a Gellért-hegyi szabadság-szobros, amit nem csak itthon, hanem a turné minden állomásán árultak. Utánnyomás nem várható, de terveink között szerepel az eredeti kollaboráció tető alá hozása is.
- A Wu-dapest feliratos póló csak itthonra készült? Milyen a fogadtatása, mennyire viszik?
- Igen, ez csak a hazai rajongóknak készült, valószínűleg máshol nem is ütne túl nagyot, itthon viszont nagyon népszerű.
- Mekkora jelentőséggel bír ez a megbízás a BP Clothing számára? Mit reméltek tőle, hoz ez további nemzetközi munkákat és azzal terjeszkedést?
- Óriási büszkeséggel tölt el minket ez a felkérés és nagyon boldogak vagyunk, hogy egy ilyen kaliberű bandával, egyben gyermekkori hőseinkkel dolgozhattunk együtt. Természetesen szeretnénk más régiók felé is nyitni, de nem erre építjük a márka külföldi bevezetését.
- Mely külföldi rapperekről, illetve más műfaj előadóiról tudjátok, hogy hordják a ruháitokat? Ők hogyan szerezték be a ruhákat? Van esetleg külföldi szponzoráltatok?
- Külföldi szponzoráltunk még nincs, de ami késik, nem múlik! Viszont azok a külföldi előadók, akiken láthatók voltak ruháink, tőlünk kapták magyarországi fellépéseik alkalmával. A lista hosszú, nincs is mindenki a fejemben, hogy csak a legnagyobbakat emeljem ki: DJ Premier, Ghostface Killah, Sean Price, The Roots, Redman, Foreign Beggars.
- Külföldi előadók közül kiket öltöztetnétek szívesen, kik lennének az álomviselők?
- Meginterjúvoltam a többieket is és a rengeteg névből most csak azokat említem, amelyek a legtöbbször hangzottak el:a Public Enemy, a Beastie Boys, a Red Hot Chili Peppers, a Prodigy, a Body Count, Nas, valamint a Pearl Jam.
- Milyen előadók, zenék most a kedvenceitek, esetleg akik inspirálóan is hatnak rátok?
- Nagyon vegyes a zenei ízlés a BP háza táján, és nem is feltétlen a zenéből merít ihletet a márka, sőt a tervezők nem is igazán hiphop berkekből valók, ettől függetlenül nem áll távol tőlük sem a bólogatós zene. Ha engem kérdezel, manapság nagyon sok Joey Bada$$ kiadványt hallgatok.
- Itthon elég sok zenekart, előadót szponzoráltok, mi alapján választjátok ki őket?
- Mindig is hiteles arcokat kerestünk a márka népszerűsítésére, olyan egyéneket vagy zenekarokat, akik egyediek és van pozitív mondanivalójuk.