Lemeztáska - Kovary

2013.05.16. 11:35, Frontrecorder

kovary02.jpg

Hajrázós rocktól indult (a békéscsabai Ragdollban), 2010 vége óta pedig Kovary néven seggrázós kortárs tánczenéket játszik és készít (több stílusban, a filter house-tól a moombahtonig) a Neo énekes-gitárosa, Kőváry Péter. Aki gyógyíthatatlan funk-fanatikus. De legutóbbi kiadványa éppen italo-disco. Ezt a bizonyos Disco Rocking EP-t elsőként nálunk mutatta be Kovary, ezúttal pedig kedvenc zenéit ismerhetjük meg. Elöljáróban annyit: minden jöhet, feltéve, ha van benne dög és napfény.

ELSŐ ZENEI EMLÉKED

Édesapám szalagos magnójából üvölt a Kinks, a Stones, no és persze a Beatles. Még beszélni sem tudtam rendesen, de állítólag már akkor egyfolytában a magnó előtt ültem.

ELSŐ LEMEZ, AMIT SAJÁT PÉNZBŐL VETTÉL

The Rolling Stones: Still Life, The Beatles: A Hard Day's Night

ZENE, AMI MIATT ZENÉLNI KEZDTÉL

The Rolling Stones, The Beatles, AC/DC, Elvis Presley.

DEPECHE MODE VAGY CURE?

Nyilván a Depeche Mode. Habár a kisebbséghez tartoztam a suliban, mert Duran Duranos voltam. A Cure és a hasonló darkosabb, gothic/wave zenék sosem fogtak meg, a napos oldalt kedvelem.

A NAPOS OLDALT MI IS SZERETJÜK, ÖSSZE IS SZEDTÜK A SZERINTÜNK LEGSZÉGYENTELENEBB NYÁRI LEMEZEKET.

 

ABBA VAGY BONEY M?

Ugyan elég nagy disco-freak vagyok, egyiket sem szeretem igazán. Ha a zeneiséget nézzük, egyértelműen az ABBA, ha táncolni kell, akkor Boney M. Frank Farian egy zseni, de ha meg kell neveznem egy diszkőbandát, amit igazán szeretek, az a KC and The Sunshine Band.

AC/DC VAGY MOTÖRHEAD?

AC/DC. Leginkább a Bon Scottos időszak. Az 1980-as Let There Be Rock film meghatározó élmény volt az életemben. Általános iskolás voltam, öcsémmel Budapesten vakációztunk unokatestvéremnél, és hármasban megnéztük a moziban a koncertfilmet. Ekkor lettem rocker. Egy időre eltűntek a szintetizátoros zenék az életemből. Mindazonáltal a Motörheadet is nagyon szeretem.

ZENEI PÉLDAKÉPE(I)D

Leginkább a hatvanas-hetvenes évek fekete muzsikusai: Marvin Gaye, Stevie Wonder, Isaac Hayes, James Brown, de a sor végtelen. Azt mondhatom, hogy az 1968 és 1988 közötti zenék határozzák meg a zenei felfogásom. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem szeretem a 90-es éveket vagy a mai zenéket, hiszen akkor nem lennék dj. Viszont inspirációért legtöbbször ebbe a korszakba nyúlok vissza.

MEGHATÁROZÓ KONCERTÉLMÉNY

1987, Deep Purple, Budapest Sportcsarnok. Az első komoly koncert, amelyen még felnőtt kísérettel vettem részt általános iskolásként, de nagyot lendített abba az irányba, hogy zenész legyek.

MEGHATÁROZÓ PARTIÉLMÉNY

A 90-es évek közepén sokat jártam Svájcban, és Bernben voltam először illegális techno partin, egy hatalmas, elhagyatott gyárban, ahova a partizókat tízesével, csillével vitték föl a nagyterembe. Leírhatatlan élmény volt, addig nem láttam ilyet. Ekkor kezdtem visszatérni az elektronikus zenékhez.

KEDVENC MAGYAR ELŐADÓD / ZENEKAROD A KILENCVENES ÉVEKBŐL

A magyar pop/rock zene soha nem volt nagy hatással rám, persze én sem tudtam kikerülni bizonyos bandákat. Igazán nagy kedvencem nincs, az S-Modellt és a Kimnowakot említeném, azok közül, akiknek szívesen jártam a koncertjeire.

KEDVENC KÜLFÖLDI ELŐADÓD / ZENEKAROD A KILENCVENES ÉVEKBŐL

The Black Crowes, Oasis, The Prodigy. Tulajdonképpen ezek a bandák az esszenciái annak, amit a 90-es évekből kedvelek. Vagyis a retro-rock, a klasszik britpop/indie és az elektronikus zene. A  90-es években ezen stílusok közt lavíroztam, végül az elektronikus zenénél kötöttem ki.

LEGJOBB ZENE HOSSZÚ HAJHOZ

Mötley Crüe: Kickstart My Heart, Judas Priest: You've Got Another Thing Comin', AC/DC: Girls Got Rhythm  A mai napig hallgatok korabeli metál albumokat.

LEGJOBB ZENE NAPSZEMÜVEGHEZ

A Daft Punk Discovery albuma körbe-körbe órákig.

A DAFT PUNK ÚJ ALBUMA PEDIG ITT HALLGATHATÓ MEG.

MINDEN IDŐK LEGJOBB GITÁRRIFFJE

Mötley Crüe: Wildside. Mick Mars-t, a Mötley gitárosát nagyon alulértékelik, pedig rendkívül ötletes és egyéni a játéka.

MINDEN IDŐK LEGJOBB DISZKÓSZÁMA

Donna Summer: I Feel Love. Egyértelmű. No comment.

DONNA SUMMER A !!!-FRONTEMBER NIC OFFER SZÁMÁRA IS MEGHATÁROZÓ ELŐADÓ. 

 

KEDVENC STONES-SZÁMOD

Loving Cup, egy viszonylag kevésbé ismert Stones-dal az 1972-es Exile on Main Street albumról. Mindig kiráz a hideg, ha hallom. A Scorsese-filmben elővették, és előadták Jack White-tal, bár az nem volt annyira meggyőző, mint az albumverzió.

KEDVENC FUNKLEMEZED

Earth, Wind & Fire: Gratitude. Zseniális funk koncertalbum, nagybetűs 70-es évek. James Brown: In The Jungle Groove - a címe is magáért beszél. Erről az albumról a mai napig hallok samplingeket a kortárs tánczenében.

LEGJOBB DAFT PUNK-SZÁM

Da Funk. Tanítani kellene, mind a felépítését, mind a hangzását. A mai napig nem avult el, pedig nem fiatal gyerek, és ez elektronikus zenében nagy szó.

KEDVENC FILTER HOUSE-SZÁM

Thomas Bangalter: Colossus, Armand Van Helden: Psychic Bounty Killaz, Cassius: Cassius 99, Olav Basoski: I Feel So

LEGMEGHATÁROZÓBB PRODUCER

Giorgio Moroder és Quincy Jones. Moroder azért, mert feltalálta az elektronikus diszkózenét, Jones pedig főleg a Michael Jackson-albumok miatt. Nagyon sok producert tisztelek, kedvelek, de táncos műfajban ők az etalonok számomra.

KEDVENC FIATAL MAGYAR PRODUCER

Nap mint nap kapom a fiatal producerektől az új zenéket véleményezésre, de sajnos kevés az igazán jó darab. Kővágó Dani (Monstaz), és John The Valliant munkái tetszenek.

KEDVENC NEO-SZÁMOD

Amikor még nem voltam benne, akkor a Diskhead, mert ezzel szerettem meg igazán a Neo-t, és amikortól már igen, abból a Spellbound, mert a mai napig „cool” a dal is meg a videója is.

KEDVENC REMIX, AMI A  TE ZENÉDBŐL KÉSZÜLT 

Kovary: Here We Go (B-stee & Archi trap remix),  még egy Major Lazer mixtape-re is felkerült. 

BŰNÖS ZENEI ÖRÖMÖD

Már említettem. hajmetál. De csak minőségi első vonalas cuccok: Mötley, Cinderella, Guns stb.

MINDEN IDŐK LEGJOBB LEMEZE

Stevie Wonder: Songs In The Key Of Life. Az album, amit nem lehet túlszárnyalni. Vannak előadók, akik az egész karrierjüket egy olyan dalra építették, amit innen dolgoztak fel (pl. Coolio). Sokan nem is tudják mekkora hatással volt ez a lemez még a 90-es évek popzenéjének fejlődésére is.

ZENE, AMITŐL BOLDOG LESZEL

Michael Jacksontól az Off The Wall album. A Don't Stop 'till You Get Enough Gigamesh remixét szinte minden bulimon játszom.

ZENE SZEXHEZ

Queens of the Stone Age: Lullabies To Paralyze LP bakeliten, bónusz trekkestől, illetve Marvin Gaye.

KEDVENC SZOMBAT ESTI ZENE

Ha táncos, akkor Best Of KC And The Sunshine Band, vagy Earth, Wind & Fire illetve mai diszkózenék (Gigamesh, Oliver, stb.), ha rocker haverokkal bulizunk, akkor Bon Scottos AC/DC, vagy Mötley Crüe: Girls, Girls, Girls.

KEDVENC VASÁRNAP REGGELI ZENE

Air: Moon Safari, vagy régi feka soul zenék: Curtis Mayfield, Bill Withers, Otis Redding

KEDVENC ZENE UTAZÁSHOZ

70-es évekbeli blaxploitation filmzenék, különösen Willie Hutch (The Mack) és Isaac Hayes (Truck Turner, Shaft, stb.) De hangulattól is függ, van amikor fejrázós rock (Backyard Babies, The Last Vegas), vagy pörgős filter/french house zenék, hogy ne aludjak el, ha én vezetek.

KEDVENC ZENE ÉJSZAKA, SÖTÉTBEN

Ilyen már régen nem volt, mert éjszaka vagy zenélek a színpadon, vagy alszom, és olyankor nem hallgatok zenét.

KEDVENC ZENE NYARALÁSHOZ

A Daft Punktól a Van Halenig minden, ami napfény, tengerpart, Miami, Kalifornia.


Ez pedig a magyar rádiókban tavaly a tizedik legtöbbet játszott dal, Kovary Agebeattel közös Illusions című disco-house száma:

https://recorder.blog.hu/2013/05/16/lemeztaska_kovary
Lemeztáska - Kovary
süti beállítások módosítása