Fiatal hazai divatmárkákat bemutató sorozatunkban a Recorder tizenegyedik lapszámának fókusztémájához igazodva nem is jöhetett szóba más, mint a szenvedélyes bringás - és a kerékpáros közlekedést szorgalmazó - divattervező, Geréby Zsófia által alapított Urban Legend, amely nemcsak attól különleges, hogy - itthon elsőként - kimondottan női biciklis öltözékekre specializálódott, hanem mert minden ruhadarabban benne van Budapest, a város egy-egy pontjára és a hozzájuk köthető urbánus legendákra mutató QR-kódok formájában.
URBAN LEGEND
Magunkról: Az Urban Legend a profi sportruházat tudástárát utcai viseletbe építi: a profi kiképzésű anyagokból lényegében sportruházati termékek készülnek, kifinomult, nőies vonalvezetésük, diszkrét részletgazdagságuk azonban új kategóriát teremt. A márkát Geréby Zsófia saját élményei hívták elő - a városban megtett kilométerek napról-napra aláhúzták a biciklire öltözés problematikáját - rengeteg tapasztalat, do-it-yourself eszközkészlet, találékony félmegoldás árán. Az Urban Legend az értő felhasználó szemszögét, és a rafinált szabászati megoldásokat egybesimító ruhadarabjaival (esőkabát, télikabát, kapucnis felső, nadrág, sort) és kiegészítőivel a közlekedés kívánalmait a napi öltözék szerves részének tekinti.
Mióta: 2011
Kik: elsősorban Geréby Zsófia, mint designer, ügyvezető, agy, kormányos és vezérlőpult meg a kőkemény és sziklaszilárd stáb. Adminisztratív és üzleti ügyekben Kontra Verka segít.
Kiknek: városi biciklistáknak, fiúknak-lányoknak, hölgyeknek és uraknak, kapucni-szerelmeseknek, úgy egyébként meg bárkinek.
Mottó: Keep cycling
Inspirációk: Budapest: a városi lét, terek, utcák, hangulatok, élethelyzetek. És persze a biciklizés.
Anyagok: vízhatlan, lélegző technológiájú anyagok, fényvisszaverő felületek, puha pamutok, strapabíró szövetek, amik melegítenek vagy éppenséggel engednek hűlni.
Színvilág: kollekciókként változó, de a szürke örök. Meg a kék. Meg az ezüst. Meg a rózsaszín.
Egyedi jegyek: különleges anyagok, funkcionális szabások, vonalvezetések és az elengedhetetlen QR-kódolt városi legendák.
Stílus / koncepció: forma és funkció. Mindennapi, szerethető darabok, amik remélhetőleg nem porosodnak a szekrényben egy alkalomra várva, hanem napról napra elkísérnek, rongyolódnak, kopnak, változnak velünk, közös történetünk lesz.
Következő kollekció: a 2013 téli kollekciót januárban Párizsban mutattuk be, valószínűleg szeptembertől lesz elérhető. Kicsit eltávolodva a betonok és macskakövek terepétől az amerikai aranylázak világa inspirálta a kemény télben is megbízható, meleg védelmet nyújtó, játékos, kedves darabokat.
Vízió: szeretnék markánsabban jelen lenni az európai és tengerentúli piacon, miközben a ruháimnak és a bringaszeretetemnek köszönhetően mindinkább népszerűsítem a hazai kétkerekűs kultúrát. Szeretném, hogy amikor elhúzódik a tél, vagy leszakad az ég, akkor nem mindenki a Facebookot posztolná tele panaszkodó írásokkal, hanem inkább mindenki felkapná a saját Urban Legend darabját, hiszen megfelelő ruhákban a szélsőséges időjárás is élvezetes lehet.
Kedvenc / a márkához passzoló zene: Alt-J, Husky Rescue, Chinese Man, Regina Spektor, MGMT, Wax Tailor, The Pierces, Nôze.
Legnagyobb eredmény: Amikor elsuhan mellettem egy Urban Legend kabátos/pulcsis biciklista. Vagy amikor egy év múlva ír valaki, hogy csak annyit szeretne mondani, hogy kösz!
Legismertebb viselő: mindennapi hőseink.
Árak: 5000-32
Showroom: FLATLAB (Budapest VIII., Baross utca 3.)
Fotók: Rév Marcell
Az Urban Legend 2011-es, bemutatkozó kampányszpotja:
Geréby Zsófia előadása a TEDxYouth Budapesten, ugyancsak 2011-ben: