Nem kell nagy fantázia ahhoz, hogy elképzeljük, milyen lehet az élet egy kis lakásban egy megrögzött lemezgyűjtő dj-vel: nyilván mindenhol stócokban állnak a vinylek, amiktől szinte már mozdulni sem lehet. Az IKEA most be is mutatja ezt egy konkrét példával új reklámfilmjében, amellyel a (családos) dj-ket, illetve otthoni lemezraktározásra kényszerülőket célozza meg.
A brit hiphop dj/producer Harry Love (a Scratch Perverts dj-kollektíva egykori tagja, olyan mc-knek gyártott zenei alapokat, mint Jehst és Verb-T) 11 éves kora óta a lemezjátszók bűvöletében él, igazi vinyl junkie, akinek gyűjteménye bő 4500 darabot számlál. Ezzel csak az a gond, hogy Harry egy pici lakásban él feleségével és kétéves kisfiukkal, akik alig férnek el a rengeteg lemeztől, amelyekből a konyhába, sőt a vécébe is jut, a helyszűke miatt. Harry felesége nehezen viseli, hogy reggelente arrébb kellett löknie egy halom lemezt, ha pirítóst akart csinálni, Harry pedig kis híján szívrohamot kap, ha gyerkőce végigtrappol kollekciója legnagyobb kincsein, ezért, mielőtt a helyzet tarthatatlanná vált volna, úgy döntött, rendet tesz a káoszban. Mindez abból a négyperces filmből derül ki, amelyet a brit IKEA forgatott Harryről, akinek a lakberendezési óriáscég természetesen be- és átrendezte a lakását, hogy szemléltesse: sok jó lemez kis helyen is elfér.
HOGYAN LEHET NEKED IS ENNYI VINYLED? JÁRD VÉGIG VELÜNK PEST ÖSSZES LEMEZBOLTJÁT!
A reklámot a valós élethelyzet és Harry szimpatikus figurája szerintünk simán eladja, íme:
Ha már tényleges zenészről van szó, jöjjön két szám Harry Love beatjeivel; a Staircase II Stage 2001-ből, illetve a Delusion 2006-ból:
Végezetül, következzen a brit IKEA konyha-részlegét népszerűsítő klip a Man Like Me együttessel, 2010-ből (a dal Jona Lewie 1980-as slágerének feldolgozása, amelyhez egy magyar electro-house remix is készült):