Az év egyik első fontos kiadványa a Recorder egyik kedvenc 2011-es lemezét (Father, Son, Holy Ghost) elkészítő, ám 2012-ben váratlanul feloszló Girls egykori frontemberétől, Christopher Owens-től érkezik január 14-én, azaz jövő hétfőn, de a megjelenés előtt már hivatalosan is meghallgatható - nálunk is!
Az időtlen popzenét hol szertelenül, hol gondozottan játszó Girls hivatalosan duóként működött, élő felállásában viszont annyi tag megfordult működése rövid öt éve alatt, hogy már maga a zenekarvezető sem tudta szám szerint fejben tartani, hogy mennyi is (a vége felé egyszer 21 tag megszámlálásáig jutott). Christopher Owens tavaly július 2-án jelentette be, hogy kilép a Girls-ből, miután aznap reggel egy zeneblogger megkérdezte tőle emailben, hogy tényleg vége-e a zenekarnak. Bár, mint az első The Fadernek és Pitchforknak adott interjúkban kijelentette: "soha nem oszlattam fel a Girls-t, mert a Girls, mint zenekar soha nem is valósult meg". A Girls másik felével, JR White basszusgitáros-producerrel soha nem tudtak egy igazi zenekart összehozni, eleinte mert annyira gyors és nagy volt a várakozás, hogy élőben is bemutatkozzanak, később meg, mert a Girls-ben játszó zenészek egyszerűen egymásnak adták a kilincset egy-egy turné végeztével. Owens nyilatkozataiból az derül ki, hogy már a Father, Son, Holy Ghost készítése közben érezte, nem fog sokáig életben maradni zenekaruk.
A zenéléstől viszont egyáltalán nem vonult vissza és alig négy hónappal a Girls utolsó koncertje után készen volt első szólólemeze és akárcsak az utolsó Girls-albumnak, ennek is Doug Boehm volt a producere (sőt a zenekar utolsó turnéfelállásának két tagja is szerepel rajta).
A GIRLS-T UTOLSÓ EURÓPAI TURNÉJÁN, BÉCSBEN LÁTTUK, SÍRÓ NŐ MELLŐL SZÁMOLTUNK BE RÓLA.
A Lysandre dalait 2009-ben, egyetlen nap alatt írta Owens, afféle laza naplóbejegyzésként fűződnek egymáshoz, és természetesen egy lányról szólnak, akivel a zenész a Girls első európai fesztiválfellépésekor találkozott (a lány a fesztiválnak dolgozott), a romantikus affér végigkísérte az énekes első európai turnéját, de pont a nagy távolság okozta a végét. Owens ezt a meghatározó kapcsolatot dolgozza fel debütalbumán, nyilatkozata szerint már évek óta tudta, hogy elkészíti ezt a lemezt, mint a továbblépéshez szükséges feladatot (régebben volt arról is szó, hogy Girls-album lesz belőle), nem meglepő hát, hogy nagyon is érzelmes az anyag. Az viszont már a szinte tökéletesen hangszerelt második Girls-lemez tükrében is kissé meglepő, hogy mennyire díszes és mennyire változatos album, hogy mást ne mondjuk, majdnem mindegyik dalban szerepel fuvola! Simon & Garfunkel, Cat Stevens, Jethro Tull ihlette, helyenként meghökkentő ötletekkel (szaxofonnal, franciás szoft-reggae-vel) dolgozó naiv szerelemlemez, melyet végig élőben játszottak fel.
Christopher Owens Lysandre című félórás bemutatkozó lemezének Amerikában a New York Times, Európában The Line Of Best Fit oldalán volt a premierje és az alábbi lejátszón hallgatható végig:
A lemez hivatalos beharangozója:
.
összeállította: Dömötör Endre