Lemeztáska – DJ Bootsie

2015.03.14. 16:04, prorecorder

bootsie_4.jpg
Bootsie Az Árral Szemben nevű legendás kilencvenes évekbeli magyar hiphopformáció után Yonderboi és Zagar dj-pultjaiból kinőve hozta létre saját szólóprodukcióját. Első lemeze (The Silent Partner) a downtempo hazai csúcsai közé tartozik, a második album viszont már a nagynevű BBE kiadónál jött ki, akárcsak a Rokka című dallal felvezetett In Solem Verti című egészen friss – és az eddigi legszemélyesebb – a Recorderen premierizált harmadik. 

Első zenei emlék

Jó kérdés, egyből a közepébe! Muzikális családban nőttem fel, sok zenei emlékem van, de elsőre egy komolyzenei ugrott be: Beethoven Ötödik szimfóniája. Egyértelmű dallamtapadás volt és lehet, azt is meghatározta, hogy milyen hangulatú zenéket szerettem meg később.

Első lemez a saját pénzből

chris_de_burgh_man_on_the_line.jpgEgész kisgyerekként, Chris De Burgh: Man On The Line című 1984-es lemeze kazettán, no komment (nevet). Na jó, külföldön voltunk, az NSZK-ban vendégségben és folyton ez szólt a családnál, én pedig kitaláltam, hogy ez nekem is kell, és akkor a szüleim megvették kazettán. Aztán 1990 körül jöttek német kiadású válogatáslemezek vinylen soul és hiphop műfajokban: Hot Chocolate, Sybil, Soul II Soul, ezután pedig a komolyabb rapek. Egy hatalmas német World Of Music lemezboltban költöttem el az ebédpénzeket, ahol egy fejhallgatón bele is lehetett hallgatni a bakelitekbe. MC Ren: Kizz My Black Azz, EPMD: Crossover, Public Enemy: Apocalypse 91 – ezek voltak az első lemezeim.

Zene, ami zenélésre inspirált

Scratch-elni az Eric B & Rakim-, EPMD-, Run DMC-, Parish-számok miatt kezdtem. Zenét készíteni, írni DJ Premier dolgai miatt.

Meghatározó koncertélmény

1994-ben Branford Marsalis sajtókörúton volt a Buckshot Lefonque néven készített lemezével, menő volt, nagy lendületet adott, főleg mert DJ Apollo „kísérte”. Rövid koncertet adtak, de maradandó élmény. Különben Pesten, egy szálloda halljában volt, a Sony jóvoltából lehettem ott.

Hatások az induláskor

livin_proof.jpgCsupa rap- meg hiphoplemez. Az Árral Szemben indulásakor a leginspirálóbb a Group Home-tól a Livin’ Proof című album volt, DJ Premier volt a producer, ő volt a leginkább meghatározó számomra.

Kedvenc magyar lemez

Dresch Mihály Quartet: Egyenes zene. 2004-ben voltunk a DJ Bootsie produkcióval egy négy-öt állomásos német turnén, ahol a régi megközelítést és az újat egyszerre szerették volna bemutatni a szervezők. Dresch Mihályék képviselték a tradicionálisabb zeneiséget, és már a harmadik helyszínen jártunk, amikor végre sikerült végighallgatnom a kvartettje fellépését. Nagyon súlyos, félelmetes találkozás volt, nagyon megtetszett. Utána évekig ezt adtam ajándékba mindenkinek, akiről feltételeztem nyitottságot erre a fajta zenére. Vagy 13 cd-t vettem ebből a lemezből és ajándékoztam el!

Kedvenc magyar dal

Cseh Tamás: Műcsarnok, Heaven Street Seven: Nem baj.

Minden idők legjobb lemeze

pe_fear.jpgHát ez nagyon kemény kérdés, ha felteszik, sosem tudom a választ, amikor meg tudnám, senki sem kérdezi! De legyen a Public Enemy és a Fear Of A Black Planet, meg az N.W.A és a Niggaz4life.

Kedvenc hiphoplemezek

O.C.: Jewelz, Jeru The Damaja: The Sun Rises In The East, Souls Of Mischief: 93 ’til Infinity, Nas: Illmatic.

Kedvenc downtempolemez

Yonderboi: Shallow & Profound, Massive Attack: Protection.

Kedvenc instrumentális album

A fentiek közül van pár ideillő, amiben nincs rap, de bővítem a kört: Vangelis és a Chariots Of Fire, valamint DJ Shadow és az Endtroducing.

Kedvenc elektronikus tánczenei lemez

Trentemøller: Last Resort.

Lemezgyűjteményed legértékesebb/ legkülönlegesebb darabja

Külön nem tudnék kiemelni egyet, egészében büszkeség.

DJ BOOTSIE-NAK EGY FILMZENÉJE IS MEGJELENT MÁR 2015-BEN, A BUÉK CÍMŰ KÜLÖNLEGES DOKSIHOZ KÉSZÜLT.

Olyan zene, ami nagyon elüt a stílusodtól, mégis szereted

Anouar Brahem, Mogwai.

Bűnös zenei örömed

Cliff Richard: Some People. Tavaly fedeztem fel újra, eszembe jutott a dallam és megnéztem YouTube-on, nagyon vicces!sade_diamond_life.png

Dal, amit már nem bírsz meghallgatni

Nincs ilyen, vagy nem jut eszembe. De egy jó társaság kedvéért bármit meghallgatok, egyszer.

Zene, amitől boldog leszel


Bármilyen jó zenétől egyből boldog, jókedvű leszek! De Bill Conti Rocky Theme Songja mindig működik.

Kedvenc heartbreak-lemez

Sade: Diamond Life. De sok-sok ilyen zene van még. Például Joe CockerYou Are So Beautiful, Quincy Jones: Everything Must Change.


Zene utazáshoz

A fentiek közül bármi, vagy valami jó német techno. 

Kedvenc zene éjszaka, sötétben

bohren_and_der_club_of_gore_piano_nights.jpgBohren & der Club Of Gore: Piano Nights. Teljesen lenyűgöző az atmoszférája. Régen döntően sötét zenét játszottak, de ezen a 2014-es lemezen már bőven van benne szépség is.

Kedvenc szombat esti bulizene

Az alkalomtól függ, pár hete Devendra Banhart volt.

Vasárnap reggeli pihenős zene

Keith Jarrett & Charlie Haden: Goodbye.

Kedvenc zenék a közelmúltból

Flume, Mr Carmack, Anouar Brahem tetszett a leginkább az elmúlt időszakban. Hallgattam footworköt is, például DJ Earl tetszett, de ez a zene leginkább arra jó nekem, hogy átöblítsem vele kicsit az agyam.

Kedvenc tavaszi zene

John ColtraneMy Favourite Things.

lejegyezte: Dömötör Endre
fotó: Dobos Tamás

DJ Bootsie legközelebb március 15-én, holnap dj-zik a Nemdebárban a Bárciusi Ifjak nevű eseményen, Facebook-eseményoldal


(X) Hallgasd DJ Boostie lemezeit bárhol, bármikor a Telekom Music díjcsomagokba foglalt Spotify Premiummal! Részletek: telekom.hu/zene

DJ Bootsie nagyszerű In Solem Verti című lemeze: 


az albumhoz készült friss video, a Ligeti Györggyel közös River Of Roses


az album klipes teasere: 


ez pedig ízelítő, hogy milyen élőben a produkció: 


nyitófotó:
Dobos Tamás


DJ Bootsie-Facebook

https://recorder.blog.hu/2015/03/14/lemeztaska_dj_bootsie
Lemeztáska – DJ Bootsie
süti beállítások módosítása