Az eheti Lemez gyorstárban minikritika Jamie T visszatéréséről, SBTRKT színes elektronikus poplemezéről, az Iceage stíluskanyarjáról, az új arcát is felvillantó Zola Jesusról és egy nagyon szép albumról.
Jamie T: Carry On The Grudge
Kiadó: Virgin / Universal
Megjelenés: 2014. szeptember 29.
Stílus: pop
Kulcsdal: The Prophet
Most, hogy Jamie T-nek már „tanítványa” is van (King Krule, ugye), nem is tűnt olyan fájdalmasnak az ötéves hiátus, ami legutóbbi albuma óta eltelt. Jamie két lemezzel is legfontosabb londoni helyzetjelentők közé tudott kerülni, eleinte grime-os (The Streets-szel, Plan B-vel is rokon), majd egyre inkább gitárra támaszkodó popdalokkal, de ahogy meghallgattam ezt a harmadik albumot, azért csak belém hasított, hogy mennyire hiányzott ez az erős hang. Jamie T semmi mást nem csinál, csak briliáns, természetesen fülbemászó dalokkal mesél arról, hogy mi van. És figyelni kell rá, az van.
8.5/10
Dömötör Endre
SBTRKT: Wonder Where We Land
Kiadó: Young Turks / Neon Music
Megjelenés: 2014. szeptember 29.
Stílus: underground pop
Kulcsdal: New Dorp, New York
A SBTRKT (subtract) művésznév mögött megbúvó Aaron Jerome ahogy öregszik, egyre tökéletesebben érez rá az elektronikus popzenére. Új lemeze gyakorlatilag minden kritériumnak eleget tesz, ami egy földalatti, ám slágeres gyűjteménynél elengedhetetlen: hozza a remek fülbemászós r&b-t (Higher), az izzadós diszkót (New Dorp, New York), a lendületes indie-t (Gon Stay), de még a nagy ívet leíró drámapopot is (Look Away). Ráadásul ott van körülötte Ezra Koenig, Jessie Ware, Sampha és a Warpaint. Mi kell még?
8.5/10
Velkei Zoltán
Iceage: Plowing Into The Field Of Love
Kiadó: Matador / Neon Music
Megjelenés: 2014. október 6.
Stílus: káoszpunk
Kulcsdal: The Lord’s Favourite
A harmadik lemez általában minden zenekarnál vízválasztó, de az azért ritka eset, hogy az ezen lévő dalok egyike sem találta volna a helyét az előadó előző albumain. A dán Iceage-nél ez a helyzet áll elő. Country-hatások, hegedű, fúvósok, zongora szólal meg, és egy sokkal összeszedettebb anyag került ki a kezeik közül. Elias Bender Rønnenfelt énekes tovább növelte csak jarmusch-i vámpírokhoz mérhető stílusát és karizmáját és még mindig minden egyes szavából az hallatszik, hogy maga az élet is fáj neki. A nyers erő megmaradt, ezen a lemezen viszont már megtalálhatók olyan, viszonylag fontos zenei egységek is, mint a dal.
9/10
Mika László
Zola Jesus: Taiga
Kiadó: Mute
Megjelenés: 2014. október 6.
Stílus: art pop
Kulcsdal: Dangerous Days
Nem gondoltam volna, hogy Zola Jesus az ötödik nagylemezével fog meglepetést okozni. Már a címadó Taiga masszívabb elektronikájánál felkapja az ember a fejét, de aztán a Dangerous Days elindít egyfajta könnyed, kellemes popáramlatot, és az ötödik szám közepén úgy érezzük, hogy Zola Jesus helye ott van a mai legnagyobb r&b-sztárok közt. Aztán a 6. dalnál megszólalnak a vonósok és újra felszínre kerül a melankolikus, grandiózus Zola Jesus, ami nem baj, de ilyet már hallottunk tőle. Mindenesetre egy új, üde arcát is felvillantotta.
7.5/10
Biczó Andrea
ZOLA JESUS SOK MÁS MELLETT ARRÓL, HOGY MIÉRT HORD MAGYAR TERVEZÉSŰ CIPŐT.
Kindness: Otherness
Kiadó: Female Energy Records
Megjelenés: 2014. október 13.
Stílus: perfekt pop
Kulcsdal: Geneva
A furcsa fizimiskájú, feminin Adam Bainbridge fajsúlyos felmenőkkel (politikus, antropológus) rendelkezik, komoly gondolatai vannak, amiket popdalokon keresztül oszt meg és bár elsőre úgy tűnhet, hogy a nyolcvanas évek esztétikájának újraértelmezésén dolgozik, második lemezén még ennél is többről van szó. Ha debüt a hetvenes-nyolcvanas évek soul/funk-jának ellenállhatatlanul újracsomagolt változata volt, akkor ez a lemez olyan ihletett művészi továbblépés, ami úgy ötévente egyszer esik csak meg. Az Otherness a világ újrastartoltatásával nyit, és utána egyre ritkásabb ritmusok között, szuper vendégekkel (Dev Hynes, Kelela, Robyn) veszünk bele az egyszerre üdítően friss és békésen megnyugtató soulos-dzsesszes-popos emelkedett dalokba.
9/10
Dömötör Endre
Még több Recorder a Facebookon. Még több Recorder a Facebookon. Még több Recorder, ott, igen.