Divat&magyar: KELE

2013.04.25. 18:01, Frontrecorder

keletablo.jpg

Itt a tavasz nyár, lehet megint teljes gőzzel bringázni, Divat&magyar rovatunkban így most egy olyan fiatal divatmárka mutatkozik be, amelynek stílusos és praktikus, a természetből és az urbánus közegből egyszerre merítő ruhadarabjait bátran ajánljuk kerékpározáshoz is. De viselik hazai zenészek is, például a Hó Márton és a Jégkorszak vagy a Fran Palermo zenekar tagjai, és további szálakkal is kötődik a zenéhez márka, amelynek profilját a névadó tervező Kele Ildikó állította össze, mi pedig hozzá egy mixtape-et a KELE stábjának kedvenc zenéiből.

KELE Clothing

 

Magunkról: A KELE Clothing egy friss és feltörekvő magyar streetwear márka, mely egyszerű irányelveket fogalmazott meg: egyensúlyt találni az újdonság, a tradicionális elemek, a természetesség és a városi viselet között, valamint letisztultságot, egyszerűséget és praktikus viseletet kínálni, mellőzve a felesleges elemeket. A KELE alapelve, hogy a természet a maga egyszerűségében gyönyörű, melyet iránytűként használva alkotja meg Kele Ildikó ruháinak játékos és harmonikus világát. A végeredmény átgondolt és messziről is felismerhető ruhákban ölt testet, melyek nemcsak stílusosak, de jó érzéssel is töltik el viselőjüket.

Mióta: 2011

Kik: Három barát (Ildikó, Áron, Johnny). A közös munka alapja, hogy mindenki azzal foglalkozik, ami a szakterülete. Ennek megfelelően az én feladatom a tervezés, két közgazdász barátom pedig foglalkozik az üzlettel, értékesítéssel, képviselik a márkát külföldön és itthon, PR & Marketing feladatokat látnak el, tartják a kapcsolatot a beszállítókkal, stb. Ettől függetlenül nyilván időről-időre leülünk és közösen átbeszéljük a stratégiát, esetenként tanácsot és segítséget kérünk egymástól.

Kiknek: A márka elsősorban az olyan fiatalokat próbálja megcélozni, akik különösen érzékenyek a minőségre és a kényelemre, kedvelik az élénk, vidám színeket és szeretnek kitűnni a tömegből.

Mottó: A DIY a vállalkozás alapja, igyekszünk mindent magunk megoldani. Közös igyekezetünk azonban kevés lenne a családunk és a barátaink támogatása nélkül. Ha valamit nem tudunk önállóan megoldani, akkor nem félünk a barátoktól sem segítséget kérni. Kezdetben még próbáltunk íratlan szabályoknak megfelelni, kértünk modelleket ügynökségtől, hívtunk sminkest, fodrászt, fogadtunk grafikust a szóróanyagok, és a weboldal szerkesztéséhez...a baráti támasz azonban pótolhatatlan. Barátok készítik a fotóinkat, videóinkat barátokról, ismerősökről a mi ruháinkban...

Inspirációk: Általában a természet, streetwear márkák, zene. Mostanában rajongok az A.P.C.-ért, de nagyon szeretem az A Kind Of Guise, az Études, a Soulland, az Our Legacy, a Folk, a YMC kollekcióit is. Egy barátom által megismertem a hetvenes évek könyvtár-zenéit (Alan Hawkshaw, Brian Benett, stb.), de szívesen hallgatok kortárs hangszeres zenéket (pl. Nils Frahm, Ólafur Arnalds, Tóth András), és elektronikus zenét is (nagy kedvenc: Ceephax Acid Crew).

02.jpg

Anyagok: Főként természetes alapanyagokat használok: pamut, len, gyapjú, de ha a funkció megkívánja (pl. vízlepergetés), akkor előfordulnak műszálas anyagok is a kollekciókban.

Színvilág: Élénk tiszta színek, semleges földszínekkel kombinálva.

Egyedi jegyek: Tradicionális formák, technikák és motívumok újraértelmezése olyan módon, hogy az a hétköznapi ruhatárba könnyedén beilleszthető legyen. A kollekciók legélénkebb, legjátékosabb szeletét a kötött termékek képviselik.

Stílus / koncepció: Olyan utcai ruházat, melyben a viselő életöröme, optimizmusa és gyermekkori nosztalgiája ölt testet.

Következő kollekció: A következő SS14 kollekció fő inspirációját a Tisza-vidék, a Tisza-tó adta számomra. Nagyon kedvelem a térség népművészeti motívumait, de az elmúlt években számos horgászélményt is szereztem itt, melyek során a vízi világ szépsége is teljesen magával ragadott.

Vízió: Már a márka megalapításakor egy a megszokottól lényegesen eltérő márkaépítési utat választottunk. Minden energiánkat rögtön a külföldi megjelenés felé irányítottuk, hosszú távú stratégiát dolgoztunk ki és megterveztük a márkabevezetés egyes szakaszait. Munkánk eredményeként már most is több országban elérhető a márka, de a jövőben szeretnénk nagyobb hangsúlyt fektetni az európai piacra, és szeretnénk jelenlétünket tovább erősíteni az Egyesült Államokban és Ázsiában.  Ennek megfelelően a most készülő kollekciónkat ismét több nemzetközi szakvásáron (Pitti Uomo, SEEK) tervezzük bemutatni.

4.jpg

Kedvenc / a márkához passzoló zene: Erre részben már válaszoltunk az inspirációs kérdésnél. Az a helyzet, hogy a végtelenségig tudnánk folytatni a sort, mert nagyon sokféle zenét szeretünk az agyas elektronikától a hiphopig, úgyhogy összeállítottunk inkább egy mixtape-et a kedvenc és bennünket ihlető zenékből (halld alább). A legutolsó őszi/téli kollekciónk videóját egyébként Tóth András Flowness című számára készítette Deák Kristóf:

A magyar előadóknál maradva, Hó Marcit a zenéjével együtt nagyon kedveljük, valamint a Berriloom egyik tagja, Déri Ákos a 2013-as tavaszi/nyári kollekciónk arca, és az ő zenéjüket is szeretjük.
Legnagyobb eredmény: Amikor belekezdtünk a saját márkánk létrehozásába, tudtuk, hogy ez nem lesz egyszerű folyamat, sok időt és munkát igényel, rengeteg tapasztalatot szükséges szereznünk, miközben előre tudtuk, hogy ez a befektetés nem egy év alatt fog megtérülni. Ugyanakkor most már beigazolódni látszik, hogy ez egy olyan dolog, amivel megéri foglalkozni és egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy abból éljünk meg, amit igazán szeretünk csinálni, és ez számunkra nagyon nagy eredmény.
 

Legismertebb viselő: SS13 kollekciónk egy darabja megjelent az amerikai X-Factorban. Itthon a Fran Palermo zenekar és a Hó Márton és a Jégkorszak hordja a ruháinkat.

Árak: 14 000-40 000 Ft.

Íme, így fest a Fran Palermo, illetve a Hó Márton és a Jégkorszak KELE-ruhákban:

Fran Palermo.jpg

Hó Márton és a Jégkorszak.jpg

Itt pedig a KELE-kedvencek mixtape-je:

https://recorder.blog.hu/2013/04/25/divat_magyar_kele
Divat&magyar: KELE
süti beállítások módosítása