Itt a tavasz nyár, lehet megint teljes gőzzel bringázni, Divat&magyar rovatunkban így most egy olyan fiatal divatmárka mutatkozik be, amelynek stílusos és praktikus, a természetből és az urbánus közegből egyszerre merítő ruhadarabjait bátran ajánljuk kerékpározáshoz is. De viselik hazai zenészek is, például a Hó Márton és a Jégkorszak vagy a Fran Palermo zenekar tagjai, és további szálakkal is kötődik a zenéhez márka, amelynek profilját a névadó tervező Kele Ildikó állította össze, mi pedig hozzá egy mixtape-et a KELE stábjának kedvenc zenéiből.
KELE Clothing
Magunkról: A KELE Clothing egy friss és feltörekvő magyar streetwear márka, mely egyszerű irányelveket fogalmazott meg: egyensúlyt találni az újdonság, a tradicionális elemek, a természetesség és a városi viselet között, valamint letisztultságot, egyszerűséget és praktikus viseletet kínálni, mellőzve a felesleges elemeket. A KELE alapelve, hogy a természet a maga egyszerűségében gyönyörű, melyet iránytűként használva alkotja meg Kele Ildikó ruháinak játékos és harmonikus világát. A végeredmény átgondolt és messziről is felismerhető ruhákban ölt testet, melyek nemcsak stílusosak, de jó érzéssel is töltik el viselőjüket.
Mióta: 2011
Kik: Három barát (Ildikó, Áron, Johnny). A közös munka alapja, hogy mindenki azzal foglalkozik, ami a szakterülete. Ennek megfelelően az én feladatom a tervezés, két közgazdász barátom pedig foglalkozik az üzlettel, értékesítéssel, képviselik a márkát külföldön és itthon, PR & Marketing feladatokat látnak el, tartják a kapcsolatot a beszállítókkal, stb. Ettől függetlenül nyilván időről-időre leülünk és közösen átbeszéljük a stratégiát, esetenként tanácsot és segítséget kérünk egymástól.
Kiknek: A márka elsősorban az olyan fiatalokat próbálja megcélozni, akik különösen érzékenyek a minőségre és a kényelemre, kedvelik az élénk, vidám színeket és szeretnek kitűnni a tömegből.
Mottó: A DIY a vállalkozás alapja, igyekszünk mindent magunk megoldani. Közös igyekezetünk azonban kevés lenne a családunk és a barátaink támogatása nélkül. Ha valamit nem tudunk önállóan megoldani, akkor nem félünk a barátoktól sem segítséget kérni. Kezdetben még próbáltunk íratlan szabályoknak megfelelni, kértünk modelleket ügynökségtől, hívtunk sminkest, fodrászt, fogadtunk grafikust a szóróanyagok, és a weboldal szerkesztéséhez...a baráti támasz azonban pótolhatatlan. Barátok készítik a fotóinkat, videóinkat barátokról, ismerősökről a mi ruháinkban...
Inspirációk: Általában a természet, streetwear márkák, zene. Mostanában rajongok az A.P.C.-ért, de nagyon szeretem az A Kind Of Guise, az Études, a Soulland, az Our Legacy, a Folk, a YMC kollekcióit is. Egy barátom által megismertem a hetvenes évek könyvtár-zenéit (Alan Hawkshaw, Brian Benett, stb.), de szívesen hallgatok kortárs hangszeres zenéket (pl. Nils Frahm, Ólafur Arnalds, Tóth András), és elektronikus zenét is (nagy kedvenc: Ceephax Acid Crew).
Anyagok: Főként természetes alapanyagokat használok: pamut, len, gyapjú, de ha a funkció megkívánja (pl. vízlepergetés), akkor előfordulnak műszálas anyagok is a kollekciókban.
Színvilág: Élénk tiszta színek, semleges földszínekkel kombinálva.
Egyedi jegyek: Tradicionális formák, technikák és motívumok újraértelmezése olyan módon, hogy az a hétköznapi ruhatárba könnyedén beilleszthető legyen. A kollekciók legélénkebb, legjátékosabb szeletét a kötött termékek képviselik.
Stílus / koncepció: Olyan utcai ruházat, melyben a viselő életöröme, optimizmusa és gyermekkori nosztalgiája ölt testet.
Következő kollekció: A következő SS14 kollekció fő inspirációját a Tisza-vidék, a Tisza-tó adta számomra. Nagyon kedvelem a térség népművészeti motívumait, de az elmúlt években számos horgászélményt is szereztem itt, melyek során a vízi világ szépsége is teljesen magával ragadott.
Vízió: Már a márka megalapításakor egy a megszokottól lényegesen eltérő márkaépítési utat választottunk. Minden energiánkat rögtön a külföldi megjelenés felé irányítottuk, hosszú távú stratégiát dolgoztunk ki és megterveztük a márkabevezetés egyes szakaszait. Munkánk eredményeként már most is több országban elérhető a márka, de a jövőben szeretnénk nagyobb hangsúlyt fektetni az európai piacra, és szeretnénk jelenlétünket tovább erősíteni az Egyesült Államokban és Ázsiában. Ennek megfelelően a most készülő kollekciónkat ismét több nemzetközi szakvásáron (Pitti Uomo, SEEK) tervezzük bemutatni.
Kedvenc / a márkához passzoló zene: Erre részben már válaszoltunk az inspirációs kérdésnél. Az a helyzet, hogy a végtelenségig tudnánk folytatni a sort, mert nagyon sokféle zenét szeretünk az agyas elektronikától a hiphopig, úgyhogy összeállítottunk inkább egy mixtape-et a kedvenc és bennünket ihlető zenékből (halld alább). A legutolsó őszi/téli kollekciónk videóját egyébként Tóth András Flowness című számára készítette Deák Kristóf:
Legismertebb viselő: SS13 kollekciónk egy darabja megjelent az amerikai X-Factorban. Itthon a Fran Palermo zenekar és a Hó Márton és a Jégkorszak hordja a ruháinkat.
Árak: 14 000-
Íme, így fest a Fran Palermo, illetve a Hó Márton és a Jégkorszak KELE-ruhákban:
Itt pedig a KELE-kedvencek mixtape-je: