Az egyiptomi Tricky. Dijit: Wisswass (lemezkritika)

2024.07.23. 13:27, RRRecorder

p08l3cm4.jpg

A kairói Dijit lemezén a triphop kortárs megoldásokkal és az egyiptomi zenei hagyományokkal találkozik. Így érdemes a mába átmenteni egy nagy múltú stílust. Ez a kritika először a Recorder magazin 116. számában jelent meg.

Dijit a pezsgő kairói elektronikus zenei színtérhez tartozik. Az egyiptomi zenei hagyományok mellett leginkább a triphopból merít – vagyis középtempós, hiphopos ütemekkel és többé-kevésbé befordult hangulatokkal operál. De egyáltalán nem retró; bőven találunk a számaiban kortárs megoldásokat a testes basszusoktól a trapes dobokon át az aprólékos hangdizájnig.

Harmadik lemezén először halljuk az ő hangját, és mormogós, torzított minimálrappeléséről nem lehet nem Tricky-re asszociálni. Ráadásul itt is vannak pompás énekesnők ellenpontként, illetve Tricky legjobb korszakához hasonlóan szerepet tölt be a kontrollált káosz: poliritmikus, sűrűre szőtt, egymáson elcsúszó rétegekből alakulnak ki erős (majdnem)dalok.

A Wisswass erős és változatos (húzós, belassult, rockos, felszabadult, nyomott) lemez – példát mutat arra, hogyan érdemes a mába átmenteni és a saját hangunkkal, hagyományainkkal beoltani egy nagy múltú stílust.

dijit_wisswass.jpgElőadó: Dijit

Cím: Wisswass

Kiadó: Accidental Meetings

Megjelenés: 2024. május 9.

Műfaj: triphop

Kulcsdal: Layali El Shouk

 

 

8/10

Rónai András

https://recorder.blog.hu/2024/07/23/dijit_wisswass_lemezkritika
Az egyiptomi Tricky. Dijit: Wisswass (lemezkritika)
süti beállítások módosítása