Feketének és transzneműnek lenni a mai Amerikában: erről szól Anjimile nem meglepő módon elég súlyos, a kritikusok által ajnározott albuma, ami a Bibliához is ihletésért folyamodik. Ez a kritika először a Recorder magazin 108. számában jelent meg.
Míg Anjimile bemutatkozó lemeze (közepesen érdekes) art pop / folk volt, itt ezeket csak kiindulópontnak használja valami nagyobb szabásúhoz.
Gazdag, kiművelt, olykor azért a kimódoltságba is átforduló éneke leginkább Anohnit juttatja eszembe (nyilván nem jöhet ki jól az összehasonlításból). Emellett leginkább a gitárjára épül a lemez, de ezt Shawn Everett producerrel váratlan irányokba téríti el: rögtön az elején mintha csembalót hallanánk, néha ütőhangszerre emlékeztet, máskor ambientesre effektezik. Előkerülnek még nagyívű, szöveg nélküli kórusok is, súlyosabb dobok és zajosabb megoldások az ipari-kísérleti zenéből. A dalforma kereteit is feszegeti: elhagyja a verze-refrén struktúrát, nagyszabású katedrálisokat épít, vagy széthúzza a dalt.
Szóval van ambíció bőven, sok kritikus lelkesedik is; én egyelőre inkább az ígéretét hallom valami igazán jónak, bár vannak itt is bőven értékek.
Előadó: Anjimile
Cím: The King
Kiadó: 4AD
Megjelenés: 2023.
Műfaj: kísérleti folk
Kulcsdal: The King
7/10
Rónai András