Az OIEE, vagyis Kocsis Bence szólóprojektje táncos neosoulnak indult, de egy karantén alatti becsípődésnek köszönhetően a második albumon house-os, breakbeates elektronikus zene hallható. Ez a kritika először a Recorder magazin 104. számában jelent meg.
Profin megcsinált, gyakran fülbemászó zene – ezt gondoltam elsőre. Ennyiben maradtunk volna egymással, de szerencsére írnom kellett róla, így sokszor meghallgattam, és kiderült, hogy ennél jóval több.
Fokozatosan bomlott ki, hogy a cím egy minden részletre kiterjedő, erős művészi víziót foglal össze. Kocsis Bence biztos kézzel egyeztet össze számos kettősséget: a tánczene eufóriáját a melankolikusabb, szemlélődő megközelítéssel (ez kábé énjének extravertált és introvertált oldala lenne); az elektronikus zene célratartó építkezését a slágeres dalformával; az ismerősen hatásos megoldásokat az „egzotikus” színezésekkel; az egyéni hangot azzal, hogy a vendégeknek (Sena, M3nsa, O’Sullivan, Steve Dub satöbbi) is teret nyit. A tapasztalt hallgató sokszor előre tudja, hogy egy lemez idővel még jobb lesz – itt ez kellemes meglepetés volt.
OIEE
Two Sides
(Szerzői kiadás, 2023)
breakbeat, house
Kulcsdal: Off Beat Echo
8/10
Rónai András
Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.