Eufória, és még annál is több. OIEE: Two Sides (lemezkritika)

2023.04.21. 11:40, RRRecorder

oiee_echo-scaled.jpg

Az OIEE, vagyis Kocsis Bence szólóprojektje táncos neosoulnak indult, de egy karantén alatti becsípődésnek köszönhetően a második albumon house-os, breakbeates elektronikus zene hallható. Ez a kritika először a Recorder magazin 104. számában jelent meg.

Profin megcsinált, gyakran fülbemászó zene – ezt gondoltam elsőre. Ennyiben maradtunk volna egymással, de szerencsére írnom kellett róla, így sokszor meghallgattam, és kiderült, hogy ennél jóval több.

Fokozatosan bomlott ki, hogy a cím egy minden részletre kiterjedő, erős művészi víziót foglal össze. Kocsis Bence biztos kézzel egyeztet össze számos kettősséget: a tánczene eufóriáját a melankolikusabb, szemlélődő megközelítéssel (ez kábé énjének extravertált és introvertált oldala lenne); az elektronikus zene célratartó építkezését a slágeres dalformával; az ismerősen hatásos megoldásokat az „egzotikus” színezésekkel; az egyéni hangot azzal, hogy a vendégeknek (Sena, M3nsa, O’Sullivan, Steve Dub satöbbi) is teret nyit. A tapasztalt hallgató sokszor előre tudja, hogy egy lemez idővel még jobb lesz – itt ez kellemes meglepetés volt.

oiee.jpgOIEE

Two Sides

(Szerzői kiadás, 2023)

breakbeat, house

Kulcsdal: Off Beat Echo

 

 

 

8/10

Rónai András

Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

nka_hangfoglalo_logo_650_2_1_45_88.jpg

https://recorder.blog.hu/2023/04/21/oiee_two_sides_lemezkritika
Eufória, és még annál is több. OIEE: Two Sides (lemezkritika)
süti beállítások módosítása