Lemeztáska: Dobos Evelin

2022.12.21. 11:48, vferi

wide_45.jpg

Korosztályának egyik legizgalmasabb színésznője, az idén 30 éves Dobos Evelin az Egynyári kaland talpraesett Dórájaként tűnt fel, megjelent az Aranyélet legelső részében, fontos szerepet játszott a Curtiz című filmben és a Keresztanyu című napi sorozatban, eddigi legemlékezetesebb alakítását Nemes Jeles László Napszállta című filmjében nyújtotta, jövőre pedig Báthory Gábor első feleségét játssza Madarász Isti nagyszabású Móricz-adaptációjában, a Tündérkertben. Jelenleg A Séf meg a többiek új részeiben láthatjuk az RTL-en, illetve A konyhafőnök VIP-ben versenyzik, és ahogy ismerjük, meg is fogja nyerni azt. Ő a női hang a Bermuda Utas és holdvilág-lemezén, és a december 22-i lemezbemutató koncerten is ott fog állni a Magyar Zene Háza színpadán. Ez a cikk először a Recorder magazin 100. számában jelent meg.

Első zenei emlék

Klasszikus zenei egyveleg, többnyire improvizációs zongorafutamok. Egész kicsi koromban elhordott anyukám balettozni. Ez eléggé meghatározta a klasszikus zene iránti érdeklődésem.

Első lemez, ami saját pénzből vettél

Mindig magunknak írtuk a CD-ket. Akkor nem nagyon volt lehetőség arra - vagy csak én voltam béna -, hogy klasszikus zenéket jó minőségben ki tudjak írni. Ezért az elsők között volt Carl Orff Carmina Buranája, a mai napig megvan.

Meghatározó koncertélmény nézőként

Gimis voltam, amikor Lenny Kravitz Debrecenben koncertezett. Egyedül mentem és sikerült a kordonnál állnom. Szokása volt, hogy a közönséget fotózgatja. Lejött a színpadról és ahogy elhaladt a kordonnál, csinált egyet rólam is. Később a Facebook-oldalán megtaláltam. Szinte felismerhetetlen vagyok rajta, kábé szétfolyt az arcom a boldogságtól. A másik az idei Coldplay-koncert volt Párizsban. Tömény eufória.

Első előadó, akiért rajongtál

Destiny’s Child, Pink, Evanescence, Avril Lavigne, Zanzibár.

Kedvenc magyar lemez

Bin-Jip: Heavy. És az Esti Kornél összes, de ha ki kell emelnem egyet, akkor az Éjszaka van.

Kedvenc rocklemez

Muse összes, Polyphia: New Levels, New Devils. És Kaleo összes. Top kedvencek. 

Kedvenc poplemez

Adele: 21.

Kedvenc hiphoplemez

Valószínű az összes Eminem és Anderson .Paak.

Kedvenc elektronikus zenei lemez

Sofi Tukker: Treehouse.



Kedvenc komolyzenei lemez

Debussy és Chopin.

Ember, akit a leginspirálóbbnak tartasz most

Tash Sultana. A mai korunk egyik legkomolyabb alkotója és zenésze szerintem, akinek az ars poeticája a folyamatos fejlődés és tanulás.

Zene, amitől libabőrös leszel

John Williams: Schindler listája. Mikor még balettoztam, erre is volt egy koreo. Az egyik legszebb zene a világon.



Zene, amitől boldog leszel

Coldplay: Yellow.

Dal, amit már nem bírsz meghallgatni

Borzalmas vagyok ebben, rosszullétig tudom ugyanazt hallgatni. Ami egyszer beakad, az többé ki nem.

Dal, amit a zuhany alatt énekelsz

Tényleg van ilyenem! Adele: I Found a Boy.



Dal, amit mintha rólad írtak volna

Chopin: Nocturne Op 9, No. 1. Mindent tud rólam.

Inspiráló dal az Egynyári kaland alatt

Rodriguez: Sugar Man.

Inspiráló dal a Napszállta alatt

Bruce Springsteen: No Surrender.

Inspiráló dal a Curtiz alatt

Adele: All I Ask.

Inspiráló dal a Tündérkert alatt

Eminem: Black Magic, Lewis Capaldi: Lost On You.

Inspiráló dal A konyhafőnök alatt

Bëlga: Rendőrmunka.

Minden idők legjobb lemeze

Több is eszembe jut, például Michael Jackson, Beyoncé, Eminem, Amy Winehouse – tőlük mind.

Kedvenc filmzene

Ebből azért elég sok van, de ami most először beugrott, az az Apokalipszis most.

Kedvenc videoklip

Beyonce: Single Ladies (Put a Ring on It).

Bűnös zenei örömöd

Itt arra utalsz, hogy melyik az a zene, amit szeretek, de mások szerint kínos lehet? Nem szempont, hogy ki mit gondol a playlistemről.

Kedvenc sorod egy dalszövegben

„Megszületni a világra gyönyörű, benne lenni a világban gyönyörű, de kiszületni a világból, az a szép, elhagyni a csónakot a tengerért!” - Bajdázó: Lekapcsolom a villanyt a fejemben

Legjobb szakítós szám

Led Zeppelin: Babe I'm Gonna Leave You.

Legjobb zene szívfájdalomra

The Killers: For Reasons Unknown.

Legjobb zene forradalomhoz

Coldplay: Politik.

Dal, ami a legemlékezetesebb lassúzásod alatt szólt

Demjén Ferenc: Szerelemvonat. Mentségemre szóljon, gimis voltam, ő meg végzős. Nem a dallal van gond, azt szeretem. De azóta skippelem ezeket a lassúzós helyzeteket.

Szeretett zene, amit az istennek sem tudtál megkedveltetni a barátaiddal

Nincs ilyen. Vagy ők már nem a barátaim.

Énekes, akinek a halála a legjobban megrázott

Amy Winehouse.

Kedvenc filmjeleneted, amiben egy zeneszám szól

Az élet szépben, amikor Roberto Benigni a színházban szuggerálja a nőt, hogy nézzen végre rá, közben a színpadon Hoffmann meséiből az egyik legszebb ária szól. Az a jelenet nagyon kedves nekem. Húszévesen láttam a filmet és addig engem még soha nem rázott meg film ennyire, mint ez. Hajnal egy-kettő körül kezdtük el nézni a barátommal, minden esetben ilyenkor én tíz perc után bealudtam. Ezt a filmet végignéztem, végigbőgtem és utána rázkódva sírtam magam álomba. Mikor felkeltem, folytattam tovább. Azóta sem láttam, de minden kockára emlékszem. Azért fontos nekem ez a film - sok minden mellett - mert a világ legcsodásabb apukája a főszereplő. És engem mindig annyira megérint, ha látok ilyen karaktert, akár az életben is.

Dal, amit a legtöbbször hallgattál meg az életedben direkt

Talán Bruce Springsteen: No Surrender. Hosszú volt a Napszállta forgatása.

Dal, aminek kívülről tudod a szövegét

Amiket rendszeresen hallgatok, azokat visszafelé is tudom.

Dal, amire muszáj táncolnod

Bobby Womack: Fly Me to the Moon (In Other Words).

Zenész, akivel a legszívesebben csókolóznál

Nincs zenész crush-om. Tudom, hogy fura, de ha nagyon kell valakit mondani, akkor Lenny Kravitz.

Énekes, akitől a legjobban meg voltál illetődve találkozáskor

Nem jellemző magatartás.

Mit hallgatsz mostanában repeaten 

The Black Keys: Tighten Up, Blu Cantrell: Breathe.

Zene, ami nagyon elüt a stílusodtól, mégis szereted

Zenei stílustól függetlenül tudok szeretni dalokat. Ha valami megragad, az már az enyém. 

interjú: Varga Ferenc
headerfotó:
Martin Wanda

https://recorder.blog.hu/2022/12/21/lemeztaska_dobos_evelin
Lemeztáska: Dobos Evelin
süti beállítások módosítása