Az ambient és a hiphop valószínűtlen találkozása. Rabit: What Dreams May Come (lemezkritika)

2023.02.12. 11:46, vferi

rabit1.jpg

Közel négy évnyi szünet után a houstoni producer eddigi legambiciózusabb lemezével tért vissza. Ez a minikritika először a Recorder magazin 100. számában jelent meg először. 

A houstoni Rabit a 2010-es évek végén hátrahagyta a Tri Angle-ös örökségét, és több screw stílusú kísérleti/hiphop mixtape-et adott ki, ezekből a Cry Alone Die Alone az egész életművének a csúcsa lett. Az ezt követő bő három évnyi elvonulásban rögzített What Dreams May Come sok technikát kölcsönöz az előbb említett félhivatalos zenékből, de sok népszerű közreműködőnek hála felzárkózik úttörő elektronikából is. Maxwell Sterling vonós kíséretei adják a legkarakteresebb vonásokat, míg több énekes (például :3lON, Embaci, Eartheater, Colin Self és Jack Donoghue a Salemből) rendkívül személyes vallomásokkal, komoly jelentéssel ruházza fel a gyűjteményt.

a0814109176_10.jpgElőadó: Rabit

Cím: What Dreams May Come

Kiadó: Halcyon Veil

Megjelenés: 2022. november 25.

Műfaj: ambient hiphop

Kulcsdal: New Days

 

 

9/10

Velkei Zoltán

https://recorder.blog.hu/2023/02/12/rabit_what_dreams_may_come_lemezkritika
Az ambient és a hiphop valószínűtlen találkozása. Rabit: What Dreams May Come (lemezkritika)
süti beállítások módosítása