Utada Hikarunak több mint két évtizedes pályafutása alatt az is sikerült, amiben a legtöbben elbuknak: ugyanannyira elismert lett az Egyesült Államokban mint Japánban. A Csendes-óceán két partján is epedve várt új albumán a művész állítása szerint az érzelmi állapotok szivárványát festette meg az R&B árnyalataival. Ez egy képzavar. (Ez a kritika a Recorder magazin 91. számában jelent meg először.)
A csodás bon mot szerint vigyázó tekintetünket Japánra vessük, ha tudni akarjuk, milyen lesz a világ 10-15 év múlva. Ha Utada Hikarut, a japán pop immár két évtizede tündöklő csillagát kérdezhetném erről, minden bizonnyal tökéletesen semmitmondó PR-választ kapnék, mely felszín alatt kissé számító ambivalencia feszülne. A háttérben házfalat beborító méretű képernyőn futna a legújabb dorama, amelynek nyitódalát a művész jegyzi. A művész asszisztense Suntory márkájú ásványvízzel kínálna. Napokon át nem hagyna nyugodni a gondolat, hogy Utada Hikarut a Sony egy idorura cserélte.
Pedig Utada Hikaru legalább annyira ember, mint amennyire idoru. Szomorú, hogy ebből legújabb dalaiban semmi sem érződik. Azt sem hiszem el neki, ha sóhajt, ha csuklik, nemhogy szembenézne az algoritmus generálta félelmeivel (Face My Fears, Skrillex-szel közösen, angolul és japánul is). A valaha volt legsikeresebb J-pop előadó óceánt átérő tehetségével ma videojátékokat és ásványvizet adnak el. Valahol felsír egy robotmacska.
Előadó: Utada Hikaru
Cím: BADモード (BAD Mode)
Kiadó: Milan Records/Sony Music Masterworks
Megjelenés: 2022.január 19.
Műfaj: R&B, J-pop
Kulcsdal: Not In The Mood
6/10
Selmeczi Nóra