A Gnod a pszichedelikus rock legsúlyosabb végein mozog másfél évtizede. Az értelem/jelentés haláláról szóló lemezüket még 2019-ben vették fel, de "már egy másik világban" fejezték be - és olyan is lett. Ez a kritika először a Recorder magazin 90. számában jelent meg.
A Gnodnál a pszichedéliába belefér akár a zajos-dubos elektronika vagy darkjazz is, és sosem tudhatod, milyen lesz a következő album. A La Mort Du Sens a már címében is csodás JUST SAY NO TO THE PSYCHO RIGHT-WING CAPITALIST FASCIST INDUSTRIAL DEATH MACHINE lemezükhöz hasonlít a leginkább: olyan súlyos noise rock, amit pszichedelikus helyett pontosabb mániákusnak nevezni.
Elsőre az újra meg újra meg újra ismétlődő riffek határozzák meg az élményt, plusz kiabálás. Aztán feltűnik, hogy alapvetően a két dob és a basszus hozza a mániás minimalizmust, a gitár meg csatlakozik, leszakad, eltéved, visszatalál. Észrevehetjük, hogyan erősíti a Town maró gúnyát a ritmus fura-fenyegető lassúsága, vagy hogyan viccel szinte kikacsintva a The Whip And The Tongue kezdete. A monumentális zárás pedig olyan tökéletes keveréke a monotóniának és a fenyegető káosznak, amiről nem hittük, hogy létezhet, amíg mindannyian meg nem tapasztaltuk.
Előadó: Gnod
Cím: La Mort Du Sens
Kiadó: Rocket
Megjelenés: 2021. november 5.
Műfaj: pszichedelikus noise rock
Kulcsdal: Giro Day
8/10
Rónai András