Bognár Szabolcs a magyar jazzes-soulos hiphop-funk színtéren szerzett nevet, Àbáse szólóprojektjével emellett a latin és afrikai zenék iránti rajongását is kiéli. Ez a kritika először a Recorder magazin 90. számában jelent meg.
Brazíliában, számos vendégzenésszel rögzített számokból állt össze az Àbáse debütáló albuma. A latin, afro- és afrolatin stílusok mellett hol hiphopos produceri megoldások hallhatók, hol neosoulos hangulatok; egy számra a house is képbe kerül, a jazz pedig végig jelen van.
A szívfájdítóan szép Ela kivételével végig pompás, egyszerre húzós és komplex groove-okat hallhatunk, ám Bognár Szabolcs visszafogja ezeket, legalábbis ahhoz képest, ahogy egy átlagos globálmindenféle-producer tenné. Amit a bulizásban elveszít, azt bőven visszanyeri a finomságban: így érvényesülnek igazán az énekesi, zenészi és produceri teljesítmények. Különösen látványos ez az Agangatolú című számban, ahol az afrobeat-alappal egyenrangú Zahár Fanni elrebbenő fuvolaszólama.
Nehéz a mindenféle stílusból összerakott világzenében egyéni hangot kialakítani – Bognár Szabolcsnak sikerült.
Előadó: Àbáse
Cím: Laroyê
Kiadó: Oshu
Megjelenés: 2021. november 12.
Műfaj: afro-latin jazz-hiphop-soul
Kulcsdal: Agangatolú
8/10
Rónai András
Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.