Nemcsak a globálbulizás. Àbáse: Laroyê (lemezkritika)

2021.12.11. 16:10, RRRecorder

abas.jpg

Bognár Szabolcs a magyar jazzes-soulos hiphop-funk színtéren szerzett nevet, Àbáse szólóprojektjével emellett a latin és afrikai zenék iránti rajongását is kiéli. Ez a kritika először a Recorder magazin 90. számában jelent meg.

Brazíliában, számos vendégzenésszel rögzített számokból állt össze az Àbáse debütáló albuma. A latin, afro- és afrolatin stílusok mellett hol hiphopos produceri megoldások hallhatók, hol neosoulos hangulatok; egy számra a house is képbe kerül, a jazz pedig végig jelen van.

A szívfájdítóan szép Ela kivételével végig pompás, egyszerre húzós és komplex groove-okat hallhatunk, ám Bognár Szabolcs visszafogja ezeket, legalábbis ahhoz képest, ahogy egy átlagos globálmindenféle-producer tenné. Amit a bulizásban elveszít, azt bőven visszanyeri a finomságban: így érvényesülnek igazán az énekesi, zenészi és produceri teljesítmények. Különösen látványos ez az Agangatolú című számban, ahol az afrobeat-alappal egyenrangú Zahár Fanni elrebbenő fuvolaszólama.

Nehéz a mindenféle stílusból összerakott világzenében egyéni hangot kialakítani – Bognár Szabolcsnak sikerült.

abase.jpgElőadó: Àbáse

Cím: Laroyê

Kiadó: Oshu

Megjelenés: 2021. november 12.

Műfaj: afro-latin jazz-hiphop-soul 

Kulcsdal: Agangatolú

 

 

8/10

Rónai András

Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

nka_hangfoglalo_logo_650_2_1_45_88.jpg

https://recorder.blog.hu/2021/12/11/_base_laroy_lemezkritika
Nemcsak a globálbulizás. Àbáse: Laroyê (lemezkritika)
süti beállítások módosítása