Alig több mint fél év telt el előző lemeze, a Chemtrails Over the Country Club megjelenése óta, és máris itt van Lana Del Rey nyolcadik albuma. A Blue Banisters témáiban és motívumaiban az énekesnőtől megszokottat hozza, de itt jelenik meg a legtisztábban Elizabeth Grant, az ember. Ez a kritika először a Recorder magazin 89. számában jelent meg.
Lana Del Rey ezúttal egészen a 2014-es Ultraviolence-ig nyúl vissza, ugyanis az If You Lie Down With Me, a Nectar of the Gods és a Cherry Blossoms című dalok demói még abban az érában szivárogtak ki. De nemcsak a kiadatlan trekkek, hanem a közreműködő művészek tekintetében is a fiók mélyére nyúlt, és Jack Antonoff helyett ismét régi jóbarátait vetette be: Miles Kane-t, Barrie-James O'Neillt, Zach Dawest és Rick Nowelst.
Ez az album specifikusan Elizabeth Grant életéről szól, mégis bárki könnyen kapcsolódhat hozzá. A hatvanas évek előtt tisztelgő Dealeren hisztérikus kétségbeesésében sikítozik, de izgalmas még a jamesbondos Text Book mellett a címadó és a záró dal (Sweet Carolina) is. A lecsupaszított, zongora alapú hangszerelés elég teret ad a kibontakozásra, Del Rey pedig bizonyítja, hogy az évek alatt olyan hiteles, eredeti és magabiztos szerzővé vált, aki azért zenél, mert csak úgy ömlenek belőle a dalok. Kérdés, hogy ezek közül melyeket érdemes nagylemezre tenni, és melyek működtek volna jobban B-oldalként.
Előadó: Lana Del Rey
Cím: Blue Banisters
Kiadó: Universal
Megjelenés: 2021. október 22.
Műfaj: indie dream pop, barokk pop-rock
Kulcsdal: Wildflower Wildfire
8/10
Galambosi Eszter