Tavaly az év egyik legerősebb albumaként üdvözöltük Angel Olsen negyedik sorlemezét, a meglepően grandiózus All Mirrorst, és alig egy évre rá érkezik a párdarabja, amiről már hallhatjuk is az első fecskét.
Az All Mirrors kritikájában már említettük, hogy a bámulatos lemez anyagának két változata is elkészült: az, amit a lemezen hallhattunk, plusz egy szólóban felvett, akusztikus, intimebb hangvételű verzió, amit az énekes-dalszerző "a saját Nebraskájának" nevezett. A frissen bejelentett, augusztus 28-án megjelenő ötödik LP, a Whole New Mess ezeket a lecsupaszított hangszerelésű dalokat fogja tartalmazni, tehát a már tavaly megismert számok korai verzióit hallhatjuk majd rajta.
Hasonló albumpárost adott ki nem is olyan régen St. Vincent is, és az a kísérlet nagyon jól sült el, a sűrű rétegzettségű, bombasztikus Masseduction dalai új értelmezést nyertek a produceri körítést leválasztva a MassEducationön, ami megmutatta azt is, milyen erős volt az alapanyag már a polírozás előtt is. Szóval kíváncsiak vagyunk, lesz-e részünk hasonló revelációkban az All Mirrors dalaival, az első beharangozó speciel még pont nem tudja ezt szemléltetni, mivel egy olyan szám, aminek nincs megfelelője az előző LP-n. A címadó dal hangvételében, lo-fi minimalizmusával visszakacsint a korai Angel Olsen-lemezekre, de még azoknál is sallangemntesebb, mintha az Unfucktheworld hangzása-atrmoszférája bővülne ki egy komplett lemezre.
A Whole New Messt egyébként Angel Olsen egy templomból átalakított stúdióban vette fel még 2018 őszén, szólóban, Michael Harris producerrel. Mint elmondta, "nem kellett sok minden, csak én voltam ott és a gitáron, de szerettem volna, ha van még valaki mellettem, akinek számot adhatok a kísérletezéseimről". Nem tudni, hogy a járványhelyzet miatt előbbre lett-e hozva az új lemez megjelenése, vagy eredetileg is 2020 nyarára tervezték: az énekesnőnek sajnos le kellett mondania a nyári turnéját, beleértve az augusztus 25-ei A38-as koncertjét is.