A Fallal szemben egykoron megbízható ízlésű rendezője gyomorforgató filmet csinált egy visszataszító alakról. Ez a cikk először a Recorder magazin 76. számában jelent meg.
Az évezred kezdetén Fatih Akin magabiztosan rúgta rá az ajtót a történelmi tévéfilmek langyos vizében pancsikáló német mozira. Két tökéletes (Fallal szemben, A másik oldalon) próbálkozás után viszont identitásválságba került, azóta hol ifjúságiregény-adaptációt, hol díjvadász politikai krimit forgat.
Legújabb filmjét is nehéz hova tenni az életműben, bár a hamburgi vigalmi negyed legmocskosabb bugyraiban láthatóan élvezettel mozog. Ha filmje csak az Arany Kesztyű nevű lebuj lecsúszott alkoholista törzsvendégeire koncentrálna, talán különleges élmény is maradna, azzal viszont, hogy főhősének a 70-es évekbeli sorozatgyilkos rémet, Fritz Honkát tette meg, egy unásig ismert műfajba tesz kirándulást, amelyből undorító és nézhetetlen jelenetek sorával próbál kitűnni.
Érthető a szándék, hogy egy gusztustalan mészárost végre ne karizmatikus antihősnek ábrázolják, hanem annak a szánalmas nyomoroncnak, ami, de ettől még igen szűk az a réteg, aki ezt szívesen végig is nézi.
Az Arany Kesztyű (Der goldene Handschuh)
mozibemutató: 2019. október 10.
osztályzat: 6/10
szerző: Onozó Róbert