A The Smiths egykori frontembere az utóbbi időben lemezek helyett inkább interjúk terén alkotott maradandót, és ezen az idei California Son sem változtat. Albumkritikánk a a Recorder magazin 73. lapszámából.
Kiadó: BMG Rights Management
Megjelenés: 2019. május 24.
Stílus: emlékfeldolgozás
Kulcsdal: Suffer The Little Children
Egy feldolgozáslemez, rajta Morrissey kedvenc – jobbára obskúrus – hatvanas-hetvenes évekbeli (protest) dalaival? A koncepció maximum azok számára lehet meglepő, akik nem olvasták az Autobiography-t; a The Smiths egykori frontemberének önéletrajzából ugyanis átjön, hogy az énekes-dalszerző nem csak a zene megszállottja fiatalkora óta, de remek ízlése is van. A kérdés ennek ellenére mégsem az, hogy miért kellett ennyit várni erre az albumra, hanem hogy miért készült el? Mert bár Moz hangja még mindig képes új életet lehelni a számokba, hallhatóan megkopott. Ennél is nagyobb probléma azonban, hogy mintha ő sem venné komolyan az egészet, az átértelmezések jobb esetben csak ihlettelennek, rosszabb esetben egyenesen trollkodásnak érződnek. Még akkor is, ha sikerül elvonatkoztatni az énekes-dalszerző elmúlt évekbeli kijelentéseitől.
5/10
Kollár Bálint
MORRISSEY 60 - MOZ UTÁN, SZABADON.
A szóban forgó lemez, a California Son: