Megtévesztő dal egynyári kalandról, konceptalbum alvó nudistákkal, himnusz arról, hogy kurvára bebaszunk az este. A húzás és lebegés optimális aránya, kísérletező deep house, indie-s jazzrock. A Recorder új magyar zenéket bemutató rovata.
Antilope Kid, vagyis Linczényi Márkó az Egynyári kaland című sorozathoz több zenét is gyártott, a legutoljára elhangzott a 4. évad befejező részének végefőcíme volt. Walters Lili énekel a megtévesztő dalban, ami nemcsak hogy nem olyan pofonegyszerű, mint amilyennek elsőre látszik, hanem jobban megragad a füledben, mint gondolnád. (Az utolsó részben elhangzik még Ákos szerelmes dala Lucának.) Továbbá Linczényi Márkó az egyik szereplője a YouTube-on újraindult Dalfutárnak: Lovasi András, Kőhalmi Zoltán és Dallos Bogi még a csapat - egymásról eleinte nem tudó - tagjai. Antilope Kid Facebook
A deep house-körökben nemzetközileg elismert Udvari Viktor interjúnkban azt mondta, hogy úgy döntött, saját nevén inkább a kísérletező zenéit fogja kiadni. Új EP-jén meg is felel ennek: a Moira Audio kiadónál megjelent The Hugon csak az egyik szám (Reunion) mondható rendes deep house-nak, a többi úgy működik, hogy 7-8 percen át húz egy erős deep house alap, és erre emberi szövegtöredékek, a hétköznapi élet hangjai és mintázott zenei részletek kerülnek rá, meglepő helyeken megvágva, felismerhetetlenné effektezve stb. Mindez ráadásul meglehetősen visszafogottan szólal meg a mixben, így felületesen hallgatva a történések nagy része el is kerüli a figyelmünket; viszont így többször rá lehet csodálkozni a részletekre és arra, hogy milyen izgalmas és (minden furaságával egyetemben) mennyire muzikális ez az EP. Facebook, legközelebbi fellépés: július 5., Telep.
Szoktak városokról szólni számok, akár teljes lemezek is, de biztos vagyok benne, hogy Szekszárd eddig még nem kapott dupla konceptalbumot. De most ez is megszületett. Az alkotó a rovatban már többször szerepelt Empelde, akinek legutóbb a disztopikus-cyberpunkos ipari szintizenébe a falusi életet beemelő lemezével foglalkoztunk. A Szekszárd, örökkévalóság és Szekszárd, hiábavalóság című páros lemez tíz-tíz számban nyújt "zenei útikalauzt", olyan számcímekkel, mint Elfeledett gyerekkacaj a Platán sori Úttörőházban, A Séd amúgy semmi ellen nem véd, Eldobott rádió a Sió töltésen, no meg Alvó nudisták a Csörge-tónál. Az instrumentális számok némelyike könnyedebb szintis etűd, némelyike sötétebb, ipari darab; van itt retró és futurizmus, kedves dallamok és nyomasztó effektek. A számok külön-külön is jók, egészében véve pedig egy igen erős hangulatfestő konceptalbumot adnak ki. Soundcloud
Olejnik Tamás sok zenéjével és több alteregójával szerepelt már a rovatban, többek között a "hipnotikus törzsi techno" Organittal is. Legújabb EP-je, a háromszámos Synapse hamar a Bandcamp legnépszerűbb magyar megjelenései közé került, mégpedig a világ minden tájáról származó rajongókkal, ami nem véletlen. Ugyan ismerős lehet az összhatás a korábbi kiadványokról, az ellenállhatatlan húzás és a hipnotikus lebegés közötti arányt ritka jól sikerült eltalálni ezekben a számokban. Honlap, Olejnik Tamás Facebook, Organit Facebook.
A magyar street punk legendája, a Böiler 2013-ban tért vissza, búcsúzni, de aztán mégsem. 2018 januárjában megjelent a Budapest című négyszámos EP, amit most másfél év után követ a szintén négyszámos, kiegészítő The Bonus Tracks. Tényleg csak bónuszok, hiszen ezek feldolgozások; a különlegesség a Kurvára bebaszunk, a címben megjelölt tevékenységről szóló himnusz, ami "a nagyszerű 17 sajnos sosem rögzített slágere a mi újraértelmezésünkben, vendég és fő szerepben Szasza, azaz J.D. Littlehead" - olvasható a hozzá készült videó alatt. Facebook
A jazzrockban a rock általában a klasszikus vagy progresszív rockot szokta jelenteni, a Moped Loewen különlegessége viszont az, hogy meglehetősen indie rockos dallamok szólnak - no meg az a sok minden jazzrockos dolog, ami egy 13 fős (!) zenekartól kitelik. A zenekarvezető Varga Dániel (ének, altszaxofon), a zenekar magja vele együtt ötfős, magyar, osztrák, horvát és brazil tagokkal - a teljes Moped Loewen Jazz Rock Orchestában pedig ukrán, olasz, német és szerb zenészek is játszanak, többek között hét fúvós. Arról, hogy ez hogyan jött össze, a Keret cikkében lehet olvasni, ahol debütált az új, négyszámos, de félórás EP is. Honlap, Facebook
Összeállítás: Rónai András