David Foster Wallace: Végtelen tréfa (könyvajánló)

2019.02.26. 12:33, trecorder

rec069_vegtelen-trefa_650.jpg
Az első alkalom, amikor földhöz akartam vágni ezt a könyvet, akkor volt, amikor eljutottam a 24-es lábjegyzethez, ami a főhős, Hal Incandenza apjának a filmográfiáját részletezte tíz oldalon keresztül. Aztán volt még néhány momentum, amikor azt éreztem, hogy nem értem, miről és kiről van szó éppen, és nem fogom fel azt sem, hogy a Time miért választotta ezt a könyvet a 100 legjobb angol nyelvű regény közé. Hó Márton könyvajánlója.

rec069_vegtelen-trefa_300.jpgA kivételes tulajdonságokkal bíró kötet (1100 oldal, 338 jegyzet, na és két kiváló magyar fordító, Kemény Lili és Sipos Balázs) olvasása közben az merült fel bennem, hogy egyáltalán miért olvasunk könyveket? Aztán megpróbáltam átkaszabolni magam ezen a dzsungelen, amit a szerző 1996-ban létrehozott. Szerencsére megkaptam a választ az említett kérdésre: az ilyen könyvek miatt olvasunk, ha egyáltalán. Jó, hogy 22 évvel az eredeti megjelenése (és tíz évvel a szerző öngyilkossága) után megszületett a magyar fordítás is. A hipszterbiblia kifejezést felejtsük el, csak jussunk túl az első nagyjából 200 oldalon, onnantól már nyert ügyünk van.

Cím: Végtelen tréfa

Szerző: David Foster Wallace

Stílus: generációs kultregény

Jelenkor Kiadó, 2018



Kulcsmondat: „Az igazság megszabadít. De csak miután végzett veled."

Még több könyvajánló

https://recorder.blog.hu/2019/02/26/david_foster_wallace_vegtelen_trefa
David Foster Wallace: Végtelen tréfa (könyvajánló)
süti beállítások módosítása