InConcert – A bookolás szépsége (Magyar koncertszervezők, promóterek 2018-ban 8.)

2018.02.12. 10:13, rerecorder

inconcert.jpg

A hazai lemezkiadókat bemutató körképünk után most a magyar koncert- és partiszervezőcégekről, promóterekről készítünk pillanatképet. „A dolgok állása” a koncert- és partiszakma felől nézve – íme, az InConcert.

A promóterkörképünkben eddig szerepelt a Trafó, az A38 Hajó, a Live Nation, a Bladerunnaz, New Beat, a Be Massive, a Fingers Crossed.

Minden megkérdezett promóternek, szervezőcégnek az alábbi kérdéseket tettük fel:

01. A cég neve.
02. Alapítás éve.
03. Alapító, cégvezető.
04. A lefedett műfajok, a lefedett rendezvénytípusok és rendezvényméretek.
05. Évi átlagos buliszám (magyar/külföldi arány).
06. A cég 2018-as tervei.
07. Booking, amire a legbüszkébbek.
08. Az eddigi legsikeresebb esemény.
09. Hitvallás.
10. Célok.
11. Miért éri meg koncertszervező, partiszervező céget működtetni? Mi motiválja, mi hajtja a céget?
12. A hazai promóterszakma értékei, sajátosságai, hiányosságai.


01. InConcert Koncert és Rendezvényszervező Kft.

02. 2011.

03. Balassa János.

04. Bármilyen kortárs zene, műfajtól függetlenül. Főleg nagyobb nézőszámú élő könnyűzenei koncertek, MOM Kult, Erkel Színház, BKK, SYMA, Budapest Aréna méretű produkciók.

05. 10-15 túlnyomórészt magyar nagykoncert, de társrendezőként 1-1 külföldi produkció (például Yamato, André Rieu) szervezésében is részt veszünk.

06. Nagykoncertek szervezése a téli szezonban az Arénában, a BOK Csarnokban, és a BKK-ban. Saját szervezésű koncertjeinken kívül több nagy külföldi produkció hazai promóciós partnereként működünk közre. A budapesti rendezvényeinken kívül a 2018/2019-es téli szezonban vidéki nagyvárosokban (Győr, Pécs, Debrecen) is szervezünk koncerteket. Talent management terén Caramel fellépéseinek szervezése, dalai, lemezei kiadása, karrierje szinten tartása, építése. Televíziózás/Online entertainment területén pedig Papp Gergő „Pimasz úr” következő projektjét készítjük.  

07. Valószínűleg az első kettő, amivel 2011-ben igazán elindult a vállalkozás: Bródy János Az Illés szekerén lemezbemutatója, illetve Caramel legelső nagykoncertje (Szuperkoncert, ahogy a kifejezést akkor kitaláltuk), mindkettő a SYMA Csarnokban. A megelőlegezett bizalom nagyon sokat számított. A Kossuth-díjas Csík Zenekar sokéves bizalma is kitüntető, 2012 óta szervezzük nekik híres óévbúcsúztató nagykoncertjeiket, ahol olyan nagyságokkal dolgozhattunk együtt, mint Presser Gábor, Karácsony János, Bródy, Laár András, Rúzsa Magdi vagy épp Lovasi András, a hazai rock korszakos egyénisége, aki tavaly ránk bízta a november 11-i jubileumi Aréna-koncertjének lebonyolítását.

08. Lehetetlen egyet kiemelni, de szakmai szempontból talán a legváratlanabb siker a Honeybeast zenekar Symphoney koncertje volt az Erkel Színházban. A jegyek egy hónappal az esemény előtt elfogytak, a zeneileg, látványban és hangulatában is pazar koncert pedig egy mára meghatározó, hamarosan még nagyobb csapat első igazán nagyszabású durranása volt. Mérföldkő, ha úgy tetszik. Ez ebben a szakmában az igazán kielégítő.

09. Csak azt szabad megrendezni, amiben hiszünk. Ez anyagilag nem mindig célravezető – volt is alkalom, amikor emiatt nagy pénzektől estünk el –, de mindenképp kellemesebb, mint szakmunkázni és a büfében várni a rendezvény végét.

10. Folytatni, amit elkezdtünk: rátalálni már bizonyított előadókra, akiket egy szinttel feljebb tudunk segíteni úgy, hogy új közönségnek is bemutatjuk őket a tehetségükhöz méltó technikai és szakmai színvonalon. Később együtt folytatni és fenntartani a szintet.

11. Mert a tehetség nagyon vonzó dolog. Csodálatos pillanat tud lenni például, amikor a gyerekkori példaképed, akinek a lemezeit karcosra játszottad a szobádban, egyszer csak ott ül veled szemben és egyenrangú ’üzlettársként’ tekint rád, ne adj’ Isten érdekli a véleményed valamivel kapcsolatban. Emellett ha megy a bolt, meg is lehet belőle élni úgy, hogy nincs az a klasszikus, nehezen ébredős munkaérzet. A többség által sajnos ritkán átélt ’I love my job’ rikkantás, ami szerencsére gyakran előtör belőlünk. Valószínűleg addig is érdemes csinálni.

12. Értékek: az előadók, a produkciók, remek helyszínek, kreatív kollégák a marketing-, média- és technikai szolgáltatók világából. Kihívások: alacsony hazai átlagjövedelem, ’sok eszkimó, kevés fóka’ jelenség, már ami a piaci túlkínálatot illeti. Nagyon sok program van egy viszonylag korlátozott felvevőpiacon. Magyarország, különösen a nagyobb vidéki városok és Budapest, nagyon nyitott a kultúrára, de az említett pénzszűke és a ’programzaj’ miatt igen nehéz olyan rendezvénnyel előrukkolni, ami akkora érdeklődésre ad okot, hogy komoly forintokért feláldozzuk rá az esténket, amit egyébként remekül el tudnánk tölteni mással.

Érdekes piaci jelenség például, hogy míg egy külföldi sztárra komolyabb promó nélkül, csillagászati árakon szinte azonnal elfogynak a jegyek, addig egy hazai csúcselőadó koncertjére a teltház elérése érdekében egy vagyont kell reklámra, médiára költeni mérsékeltebb jegyárak mellett, ami főként a profit, ezáltal a gázsi mértékét befolyásolja. Kereslet-kínálat, ahol még mindig érvényesül a régi beidegződés, mi szerint ami nyugatról jön, az csak jobb lehet. Ezzel szemben az igazság az, hogy a zenei minőség nem mindig jobb, sőt, csupán a lehetőségek mások: egy 40 állomásos, 100 eurós jegyárú turné nyilván nagyobb technikára, látványra, koreográfiára ad lehetőséget, mint egy egyszeri, agyonreklámozott á 30 eurós produkció. De nem baj, ez a kihívás is a szakma része. Az sem túl kedvező, hogy a nem szabadtéri koncertek áfája még mindig 27%. Az indoor nagykoncertek promóciója során továbbá szép feladat olyan vonzó, ’egyszeri és ki nem hagyható’ csomagolásba tenni nyáron 2000 forintért sör-bor-cigi mellett megnézhető előadókat, hogy a fogyasztó azért hajlandó legyen négyszeres árat fizetni, parkolni, sorban állni a ruhatárnál, majd a dugóban hazavánszorogni. Hiányosságok: néhány. Ebből az egyik, hogy nincs exportirodánk, nemzetközi sztárunk, így a fent említett ’magyar is less’ hozzáállás nehezen lendülhet ki a medréből. Az Egerben tartott Music Hungary konferencián voltak biztató jelek, hogy például az észtekhez, hollandokhoz hasonlóan nálunk is létrejöjjön egy minimális költségvetési összegből fenntartható iroda. Kíváncsian várjuk a fejleményeket a projekttel kapcsolatban, amiben szívesen részt is vennénk.


Az InConcert oldala
Facebook-oldala

https://recorder.blog.hu/2018/02/12/inconcert_a_bookolas_szepsege_magyar_koncertszervezok_promoterek_2018-ban
InConcert – A bookolás szépsége (Magyar koncertszervezők, promóterek 2018-ban 8.)
süti beállítások módosítása