A38 Hajó – A bookolás szépsége (Magyar koncertszervezők, promóterek 2018-ban 2.)

2018.02.02. 09:18, rerecorder

a38_logo.jpg

A hazai lemezkiadókat bemutató körképünk után most a magyar koncert- és partiszervezőcégekről, promóterekről készítünk pillanatképet. „A dolgok állása” a koncert- és partiszakma felől nézve – íme, az A38 Hajó.

A promóterkörképünkben eddig szerepelt a Trafó.

Minden megkérdezett promóternek, szervezőcégnek az alábbi kérdéseket tettük fel:

01. A cég neve.
02. Alapítás éve.
03. Alapító, cégvezető.
04. A lefedett műfajok, a lefedett rendezvénytípusok és rendezvényméretek.
05. Évi átlagos buliszám (magyar/külföldi arány).
06. A cég 2018-as tervei.
07. Booking, amire a legbüszkébbek.
08. Az eddigi legsikeresebb esemény.
09. Hitvallás.
10. Célok.
11. Miért éri meg koncertszervező, partiszervező céget működtetni? Mi motiválja, mi hajtja a céget?
12. A hazai promóterszakma értékei, sajátosságai, hiányosságai.


01. A38 Nonprofit Kft.

02. 2003.

03. Bognár Attila (alapító), Nováczki Éva (cégvezető), akik bookolnak: Bende Zsuzsanna (vezető programszerező), Soós Balázs, Tóth Gábor (elektronika), Bali Dávid.

04. Artisztikus popzene, pszichedelikus rockzene, a metal különböző alműfajai, hardcore/punk, hiphop és trap, basszuszene, synthwave, jazz, kortárs komolyzene, kísérleti zajzene, singer-songwriterek, folklór és világzene, 120-tól 1350 főig, ha nem az A38 Hajón kerül megrendezésre az esemény. Ezen kívül kortárs képzőművészeti kiállítások, filmvetítések, színházi és kortárstánc-előadások, könyvbemutatók jellemzik programkínálatunkat.

05. 6-700 koncert/party, amiből átlagosan 300 magyar és 300–400 külföldi az A38 Hajón és több budapesti helyszínen (Akvárium NagyHall, Barba Negra Music Club, Dürer Kert, valamint Millenáris), amiből évi 250 koncertfilmet rögzítünk.

06. Az A38 Hajó idén ünnepli fennállásának 15. évfordulóját. Az április 30-i születésnap köré kéthetes nemzetközi fesztivált szervezünk, de ennek tartalma egyelőre maradjon meglepetés. Annyit mondhatunk, hogy addigra a hajó teljes arculata megújul, és nagyon sok izgalmas kincset osztunk meg az A38 múltjából. Egyébként meg folytatjuk a hagyományt: szeretnénk minél több izgalmas és aktuális nemzetközi előadót bemutatni itthon (a nemrég lezajlott Algiers után februárban Sevdaliza, King Krule, Alice Merton, aztán Braids, SOHN és sokan mások). Folytatjuk a Liveurope nemzetközi együttműködését, amely révén már száznál jóval több feltörekvő nemzetközi tehetség mutatkozott be az A38 Hajón. Emellett pedig természetesen nagy hangsúlyt kap a magyar könnyűzene, és reméljük, a szokásoknak megfelelően minél több hazai produkció tartja itt a lemezbemutatóját. És persze az eddigi több mint 2000 felvétel után is igyekszünk minél több koncertet eljuttatni a televízióba, rádióba, meg lehetőség szerint a YouTube-csatornáinkra.

07. St. Vincent, Maceo Parker, Mac DeMarco, Eagles of Death Metal, Tycho, Agnes Obel, Gorilla Biscuits, Fink, Victor Wooten, M83, Jane Birkin, Rodrigo y Gabriela, Einstürzende Neubauten, Ólafur Arnalds, Yann Tiersen, Editors, Peter Hook & the Light, Parov Stelar, Camille, John Cale, SWANS, Kensington, Fishbone, Benjamin Clementine, Natacha Atlas, Clutch, Crystal Castles, Frank London, Selah Sue, Balthazar, Billy Talent, Walk Off The Earth, The Naked And Famous, Crystal Fighters. Hazai bookingból az Európa Kiadó 2004-es újjalakulása, a Kispál-antológiakoncertek, Orszáczky Jackie koncertje, Víg Mihály Sátántangó- és Werckmeister-koncertjei, az Amorf Ördögök újjáalakulása.

08. Pénzügyi szempontból a The Sisters Of Mercy duplakoncertje, szakmai sikerként Benjamin Clementine és St. Vincent koncertjei kiemelendők, az első Parov Stelar-klubkoncertek mellett.

09. Színes, vibráló helynek lenni egy színes, vibráló városban.

10. Nemzetközileg jegyzett programkínálatot fenntartani, és beférni minden Magyarországot elkerülni szándékozó routingba.

11. A legnagyobb motiváció a megújuló közönséggel együtt való létezés: az A38 targetált célcsoportja programonként más és más, emiatt folyamatos inputot is igényel az, hogy követhessük a zajló nemzetközi tendenciákat, és szeretnénk, ha ennek lenne edukatív háttere is – mikor zenészek néznek meg nemzetközileg látható zenekarokat és inspirálódnak, az a saját tehetséggondozásunk alapjául is szolgál.

12. A világválság utáni átrendeződésben minden magyarországi és fővárosi promóter saját arculatra törekedett, amivel folyamatosan megtartható, bővíthető közönséget célozhat meg. Ezzel szemben az A38-nak piaci értelemben konkurenciája minden promóter, klub vagy áthaladó forgalmú kulturális egység. Emiatt a lehető legnagyobb változatosságra kell törekednünk, hogy folyamatosan megújulhassunk: ez mindenképp érték, hiszen az erős konkurencia erősíti a jelenlét szükségességét is. Sajátosság emiatt a centralizáltság hiánya – a nyugat-európai piaccal szemben még mindig vadhajtásokkal teli mezőnek tűnünk a nagyobb ügynökségek számára, és az egymásra licitáló konkurensek növelik egy produkció piaci igényét is. Így ami hiányosság, az jóformán csak (nem-)kommunikációból ered.

Az A38 Hajó oldala
Facebook-oldala

https://recorder.blog.hu/2018/02/02/a38_hajo_a_bookolas_szepsege_magyar_koncertszervezok_promoterek_2018-ban
A38 Hajó – A bookolás szépsége (Magyar koncertszervezők, promóterek 2018-ban 2.)
süti beállítások módosítása