Barli Renez: különös, egzotikus hangzású név, lehetetlen megmondani, milyen eredetű, talányosságával ugyanakkor megrafadja a képzeletet, Pont ilyen megfoghatatlan a név mögé bújó hálószobaproducer zenéje; stílusban, időben és földrajzi térben behatárolhatatlan, instrumentális szinti-alapú ábrándos elektronika-aláfestések egyszer volt/sosem volt nyaralások édesbúsan nosztalgikus emlékképeihez.
Indulás: 2010.
Honnan: Budapest.
Tagok: Reményi Balázs.
Stílus: Retrospektív elektronika, melancholy electro, dream italo... valójában nem is tudom.
Hatások: Főként a 80-as évek elektronikus zenéi; a Balaton; tévéműsorok, reklámok, a Képújság zenéi, nyomokban a 90-es évek.
Kiadó: Az eddigi dolgaimat magam tettem közzé; az albumaim a Bandcamp-ről streamelhetők és letölthetők, illetve néhány zeném a Soundcloudon is meghallgatható.
Történet: Gyerekkorom óta mániám a zene, nagyon sokat hallgattam a család lemezgyűjteményéből, majd elkezdtem kazettákat gyűjteni, felvenni tévéből és rádióból nekem tetsző dolgokat. Később egyre jobban kezdett érdekelni, hogyan tudnék egyedül létrehozni zenét. Kezdetben eszközök hiányában egy kis egyszerű kísérőautomatikás szintivel játszottam fel dallamokat és magnóval rögzítettem ezeket. Az első felvételt visszajátszva feljátszottam rá a következő melódiát, amit szintén felvettem, és így tovább egymás után... a végén persze egy borzasztó zajos valami lett. Volt két szuper magnóm, ami akkor nekem nagy szám volt, mindkettőben volt házilag beépített sebességszabályozó, plusz volt egy barátom által házilag készített keverőm. Az ütemre való mixelést ezekkel oldottam meg. Mindezek mellett folyamatosan ment a zenehallgatás, -gyűjtés. A digitális korszakim 2000-ben kezdődött, amikor meglett az első számítógépem, és elkezdtem zeneszerkesztő progamot használni, és ezáltal már sok sávval dolgozhattam, tisztább megszólalást tudtam létrehozni. Eleinte főleg hangmintákkal operáltam, de egyre inkább saját hangokat szerettem volna használni, melódiákat kreálni. Eleinte szoftverszintikkel írtam a dallamokat, majd később beszereztem az első analóg szintetizátoromat. A Barli Renezként megjelenő zenéimet Ableton Live-ban készítem (felvétel, szerkesztés, keverés) és szintetizátorokból veszem fel az analóg jeleket, a dobokhoz dobgéphangokat használok. Az első zenémet, amit már meg mertem mutatni 2010-ben tettem közzé. Azóta több albumot adtam ki, a szabadidőm nagy részét a zeneírás tölti ki. Ha másoknak is tetszik, amit csinálok és valami pluszt adok ezzel, az nagy öröm, és ez is tovább inspirál, hogy újakat hozzak létre.
Megjelenések: Travel And Flight (2012), Odd Tales (2012), Tower (Somewhere In Time) (2013), Rejuvescene (2014), Unredeemed / Ansiw (2015), Wisata (2016). Egy számom szerepel az angol Bedroom Cassette Masters 1990-99 válogatás-sorozat hetedik részén.
Küldetés: A zenémben melankólikus nosztalgiával próbálom megidézni a régi idők hangjait, emlékeit. Ebben segít a két nálam nem sokkal fiatalabb szintetizátor is, amikkel a melódiák nagy részét megvalósítom.
Mellékprojektek: Szívesen foglalkozok barátok, ismerősök zenéinek átdolgozásával, remixelésével.
Jövőkép: A jövőben is maradok az elektronikus zenénél, de szeretnék más hangszereket is kipróbálni. Emellett rervben vannak egyéb projektek, közös zenei dolgok másokkal. Jelenleg a következő albumon munkálkodom, ami bár megint kicsit más lesz hangzásában, mint az eddigiek, azért marad a szokásos visszatekintős, aláfestős hangulat.
Szexepil: van néhány virágom.
Legnagyobb eredmény, elismerés: kedves szavak ismerősöktől, barátoktól, akik lelkesítenek, vagy ha látom valahol megosztva egy számomat, vagy agy amikor jön egy email külföldi rádiótól, hogy játszották a zenémet, de nem tudták kimondani a címét, hogy Üveggolyó, vagy Dulofser.
Barli Renez legutóbb közzétett száma, a Magnó:
Barli Renez legutóbb közzétett száma, a Magnó:
egy képzeletbeli holland (német? belga?) város zenei képeslapja tavalyról
és néhány szám archív filmfelvételekből összevágott videóval - így teljes az élmény: