EP- és klippremier! Anna Mur: Anna Mur + Itt ki él?

2017.04.13. 10:00, rerecorder

anna_mur_press_3.jpg

A hét éve működő Cirkusz-KA "álom-világzene" kvartett 2017 első napján jelentkezett egy klipes beharangozóval, amit még januárban követett egy akusztikus, bossa novás EPamely a zenekar életének első korszakát foglalta össze és egyúttal nyitott benne új fejezetet. Most pedig az egyik alapító, Szlávics Anna mutatkozik be új projektjével, a poposabb, trippoposabb Anna Murral. EP- és klippremier!

anna_mur.jpgAz Anna Mur az énekesnő mellékprojektje, "amolyan második gyerek, másféle inspiráció" ahogyan ő hívja. A formáció szintén négytagú (Szlávics Anna – ének, gitár, Cseh Péter – gitár, Szalay Tamás Géza – basszusgitár, bőgő, Laskay Péter – dob, ütősök), az akusztikus megszólalás és a bossa novás, enyhén jazzes ízek szintén jellemzik, de az Anna Mur már azért az elektronikusabb megszólalás felé is nyit, és általában poposabb a dalok szerkezete, a triphop és a downtempo felől érkező hatások szintén kihallatszanak belőle. De meséljen inkább a projektről annak vezetője-dalszerzője: „Már viszonylag sok dalt megírtam, szerzőtársként meg még többet. Első zenekarom a Cirkusz-KA mostanra felnőtt éveit tapossa, ismeri a maga határait, önálló életet él. Így szabadult fel egy csomó kreatív energiám, és egyből a gyerekkori álmok megvalósításába kezdtem, például hogy az éneklés mellett már gitárosként is a színpadon álljak. Aztán a gyerekkori álmok hozták magukkal, azokat a zenei hangulatokat, stílusokat, amiken felnőttem. Az első koncertemet szólóban adtam, 2013 őszén, miután az összes ott elhangzott dalomat átírtam.

anna_mur_ny.jpg2014 nyarán következett a második szólókoncert, amiből hasonló eredményre jutottam. Aztán nagybőgős-basszusgitárosommal Szalay Tamás Gézával kezdtem dolgozni, kijelöltük az irányokat, megálmodtuk a hangszerelést. Akkor már négy éve koptattuk egymást a fent említett társulatban, nem véletlenül folytatódott a közös történet. Aztán még mindig csiga tempóban haladtak a dolgok, sok zenész megfordult a még meg sem született zenekaromban. Izgalmas volt, sokat tanultam, de most nagyon jó, hogy egy időre túl vagyok ezen a részén. Hogy kivel zenélsz együtt olyan, mint a szerelem, jönnie kell a „zenei kémiának”. Az sem könnyű, hogy nőként vagy „főnök”, még úgy sem, hogy én sok szabadságot hagyok a zenészeimnek, főleg ha látom, hogy tudnak ezzel mit kezdeni. Szóval most nagyon élvezem, hogy nem „csak” profi, de igazán jó a CSAPAT. Laskay Peti dobon és Cseh Peti gitáron szemtelenül tehetségesek, ehhez felháborítóan fiatalok, de a zenében már rutinosan mozognak. Amúgy érdemes lecsekkolni a jobbnál jobb zenekarokat, amikben őket még hallani lehet az Anna Muron kívül. Persze majd három turné, meg két nagylemez után derül ki, hogy bírjuk egymás hülyeségeit, most nagyon jó minden, hatalmas erőkkel készülünk az április 20-i bemutatóra.”

A bemutatkozó EP dalait Szlávics Anna egyesével is kommentálta:

01 Gyere utazzunk el: A dalt néhány éve írtam, amikor sok barátom hagyta el kis hazánkat, és ha nem is hitte senki, hogy kint kolbászból van a kerítés, de a helyváltoztatástól elég sokat vártak. Próbáltam magam beleélni ebbe a „hagyjunk hátra mindent” életérzésbe.

02 Itt ki él?: Egy nehéz életszakasz végén, egy reggel úgy ébredtem, mától vége a bánkódásnak. Persze ez általában nem így megy, de aznap tényleg éreztem, ahogy hónapok után legördült a kő. Olyan érzés volt, mintha újra ismerkednék magammal, hazaérnék, de idő közben itt-ott átépítették az otthonos várost. Érdeklődéssel jártam körbe a régi-új helyet. Ebből a felszabadulás utáni jó érzésből született a dal, és ehhez készült a stúdióklip is.

03 A szél sodorja el: A legnehezebb hangulat a három közül. Álomszerűbb, mint az első két dal. Személyes történet ez is, az életem most megoldatlan helyzeteit sűríti össze és sodortatja el.


az Anna Mur április 20-án a Lámpásban mutatja be koncerten is debütáló EP-jét és általában is önmagát, Facebook-eseményoldal


az Itt ki él? című dal bemutatkozó stúdióklipje: 


és a cím nélküli EP: 


nyitókép: Neményi Márton

az Anna Mur Facebook-oldala

https://recorder.blog.hu/2017/04/13/ep-_es_klippremier_anna_mur_anna_mur_itt_ki_el
EP- és klippremier! Anna Mur: Anna Mur + Itt ki él?
süti beállítások módosítása