A Rainbow Clash a hazai demoscene-ből (számítógépes művészeti alkotások programozóinak szubkultúrájából) kinőtt audiovizuális projekt, pszichedelikus rockot és elektronikát lezserül ötvöző zenéhez társított szivárványszínes trip-videókkal. Az egyszemélyes formáció "demonstrációs anyagai" kockafej nélkül is könnyen fogyaszthatóak és nagyon élvezetesek, talán mert a név mögött álló Kövér András korábban dolgozott a Mantra Porno billentyűseként, majd alkalmazott zeneszerzőként, Ő mutatja be ezt az új - bár évekig formálódó - oldalát, mely május végén debütált egy EP-vel és a hozzá készült klipekkel.
Honnan: Budapest.
Tagok: Mivel a Rainbow Clash alapvetően egyszemélyes projekt és nem is igazán zenekar, így tagokról sem lehet beszélni. Időről időre együttműködöm barátokkal, például Palatinszky Mártonnal zenei oldalról, vagy vizuális oldalról a technikai megvalósításban BoyC-vel, és a jövőben ez a lista minden bizonnyal bővülni fog.
Stílus: Mivel nagyjából minden számítógéppel és szintikkel készül, viszont a klasszikus rockhozzáállást követve, miközben eléggé elszállós is, ezért legegyszerűbb mondjuk pszichedelikus elektronikus rocknak nevezni. Kivéve, amikor diszkó.
Kiadók: muhaha.
Küldetés: Eleinte a forradalom volt a cél, de rájöttem, hogy egy forradalom túl sok szenvedéssel jár, ezért inkább az a cél, hogy akinek tetszik a produkció, az lelje örömét benne. Én meg hálás vagyok, hogy örül neki.
Jövőkép: Ezt még így csinálni tovább, amíg kedvem tartja.
Mellékprojektek: majd a kidobott Rainbow Clash-cuccokból biztos lesz egyszer valami.
Szexepil: Rágugliztam a szó jelentésére, nem lettem okosabb.
Legnagyobb eredmény, elismerés: Facebookon páran belájkoltak, de volt aki hűházott is.
Jöjjenek akkor a Rainbow Clash bemutatkozó EP-jének dalaihoz tartozó klipek, melyek közül a második és a harmadik valós időben futtatható 3D-animáció (azaz programozva vannak).. Elsőként Íme a Fatboy Slim legtripesebb pillanatait idéző Raise Your Resonance Please videója ("alternatív panelprogram a pszichedélia jegyében az Újpest-Óbuda tengelyen"):
aztán a prog-/space-rockos Way-hez készült "nyolcvanas éveket idéző hipnotikus videó pálmafával és korhű feliratokkal":
végül az Everything Is Static Still Cahnging című barokkos űrszinti-opuszhoz kreált "Vasarely és Keserű Ilona világában mozgó kaleidoszkópos op-art tudattágítás":
A cikk megjelenését a Cseh Tamás Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.