Premier! DNte: TimeTrap

2016.04.28. 11:45, Frontrecorder

timetrap.jpg

A future bass mélyebb, érzelemgazdag oldalát erősítő producer, DNte tavalyi interjúnkban utalt rá, hogy írt filmzenét, és ezt most be is mutathatjuk: a TimeTrap című kisjátékfilmhez komponált soundtrackje itt hallható először.

timetrapposter.jpgA hazai alkotógárdával készült, de angol nyelvű TimeTrap egy thrillerbe ágyazott reflexió a kelet-európai létről, azon belül is az emberi kapcsolatokról. A 12 perces rövidfilm rendezője Holdosi Máté számára kiemelten fontos volt a zenei aláfestés. Mint mondja: "A zene sokkal több, mint háttérhang.Sokat foglalkoztam azzal, hogy az egyes jelenetek alatt milyen, akár alig észrevehető zene legyen, a hangmérnök, Halmi Dávid pedig azon dolgozott, hogy hol milyen hangulatkeltő zörejt használjunk.
Kálló Brigivel egy olyan történetet írtunk, amely kapcsolati problémákról, álmokról és mindennapi küzdelmekről szól a kelet-európai valóságban, és mindez egy érdekes, önmagába forduló szerkezetet kapott. A történet felépítéséből adódóan az elejétől éreztük, hogy szükségünk van egy olyan vezérdallamra, amivel kezdődhet és befejeződhet a film és itt jött Képbe DNte." Az elektronikuszenei producer a kész film alapján komponálta ezt a bizonyos vezérdallamot, amit az eredeti formájában használtak, mert elsőre tökéletesnek találták. 

DNte számára kétszeresen is izgalmas kihívást jelentett a felkérés, hiszen előtte sosem írt filmzenét, ráadásul úgy kellett dolgoznia, hogy a film már összeállt. A munkafolyamatról így mesél: "Először megnéztem az egész filmet hang nélkül, majd hangokkal, zajokkal. Ezután hagytam, hogy egy-két napig emésztődjenek bennem a látottak. Először a zongoraakkordokat írtam meg. Miután elkészültem a zene vázlatával, a főbb részeket átírtam, hogy a képi világgal együtt is működjön az egész, lévén, hogy a filmben többször is feltűnik máshogyan a dallam, illeszkedve a jelenetekhez. Amikor teljesen elkészültem a dallal, kikértem Nagz véleményét, azután a MadHop kiadó állandó hangmérnöke, Tom keverte ki a végleges hangzást, ahogy az a lemezeimnél is lenni szokott."

timetrapdnte.jpgA producernek a zene dramaturgiai felépítéséről is pontos képe van: "Fontosnak tartottam, hogy a zene reflektáljon a film üzenetére és azzal együtt, illetve a nélkül is értelmezhető legyen a maga lágy, egyben durva módján.A dal első részében a zongora még nincs annyira kibontva, mint a kiállást követő második szakaszban, az elején inkább ilyen finomkodó intró van, de ahogy épül a dal, úgy bontakozik ki a történet/hangszerelés. A kiállásban minden megszűnik hirtelen és csak a mély fojtogató basszus jelenik meg - innentől más irányt vesz a dal, és az ismét megjelenő zongora tovább építkezik. Egyre kivehetőbb a zakatoló ritmus a háttérben, és ezt erősíti meg a plusz szinti is. Egyre bizonytalanabb talajra kezd áttérni a dal. Persze ez most ilyen szuper tudatosnak tűnik, de amikor benne vagy a dalírásban, akkor jön minden magától, és csak utána tudod kielemezni, hogy mit miért csináltál."

A film üzenetét pedig így látja DNte: "A TimeTrap engem megerősít abban, hogy mennyire durván átszövik különböző mechanizmusok a 'döntéseinket', hogy mennyire nehéz szembenézni bizonyos összefüggésekkel és kilépni a komfortzónából. Könnyebb ragaszkodni a meglévő langyos vízhez, mintsem következetes és felelősségteljes életet élni. Hitelesen adja át a párkapcsolatbeli konfliktusokat, amelyeket, ha körbenézünk, igen gyakran látunk magunk körül."


Ez tehát a TimeTrap című kisjátékfilm zenéje:


Az alkotást több filmfesztivál után a nagyközönségnek online mutatják be idén, íme a trailere:

https://recorder.blog.hu/2016/04/28/premier_dnte_timetrap
Premier! DNte: TimeTrap
süti beállítások módosítása