A grafikus-kliprendező-művészeti vezető-zenész Yoann Lemoine idestova több mint három éve nem adott ki új Woodkid-albumot, azóta inkább két nagy szerelme, a zene és a film összekapcsolását preferálja; tavaly írt egy dalt A beavatott-trilógia második részéhez, amit Lykke Livel duettben vett fel, következő lépésben pedig komplett filmzenét írt Jonás Cuarón, a Gravitáció társ forgatókönyvírójának új játékfilmjéhez. Erről osztotta meg az egyetlen énekes szerzeményt, a Land Of All című elégikus dalt.
Lemoine a Gravitáció bemutatója után néhány hónappal ismerkedett össze a nagy sikerű sci-fi mexikói rendezőjével Alfonso Cuarónnal, aki elmondta neki, hogy nagy rajongója a zenei munkásságának, egyúttal felkérte, hogy legyen a következő filmprojektje zeneszerzője. Mint kiderült, a szóban forgó filmet nem ő, hanem a fa, Jonás Cuarón rendezi Desierto (magyarul sivatag) címmel, és a középpontjában egy csoport mexikói bevándorló áll, akiket üldözőbe vesz egy őrült fegyveres férfi. (A thrillert tavaly ősszel bemutatták filmfesztiválokon, a hivatalos premierje még várat magára.) A rendező azt kérte Lemoine-tól, hogy az aláfestő zene maga legyen a sivatag hangja, valahol félúton a sound design és a hagyományos zenei kíséret között. Lemoine ezt azzal oldotta meg, hogy a nagyzenekarra írt kompozíciókat digitálisan dekonstruálta. Éppen a stúdióban dolgozott, amikor a Charlie Habdo elleni terrortámadás történt, és ez nagyon megviselte, mivel a feje akkor már eleve tele volt a film brutális mészárlásos jeleneteivel, ráadásul tél volt, így kért a rendezőtől egy kis szünetet. Néhány nappal később pedig azzal hívta fel, hogy írna egy énekes dalt a vége főcímhez. Ez lett a zongorás-vonósos Land Of All, amelynek elégikus hangulatát a végén ipari kattogásszerű ritmusok teszik zaklatottan drámaivá - Woodkid hozza, amiben a legjobb.