Lemeztáska - DJ SuperStereo

2016.01.07. 14:30, Frontrecorder

laskai.jpg

Laskai Viktor 2014 legvégéig a Péterfy Bori & Love Band dobosa volt, de már a zenekaros évek alatt - 2008-tól - elkezdte építeni önálló karrierjét DJ SuperStereo néven, mint tánczenei dj-producer, kezdetben leginkább a balkáni beütésű, később a legkülönfélébb global bass-hez sorolt hangzások jegyében (és ugyanezt a vonalat viszi a tavaly elindult Bazaar Kings dj-duóban is). Az elmúlt bő másfél évben aztán a rádióbarát vokális house lett a fő irány, és ezzel célt is ért: a tavaly tavasszal kiadott Bent a neved című dala 2015 egyik legnépszerűbb  hazai felvétele, vezette a MAHASZ őszi rádiós toplistát, a klipje közel ötmilliós megtekintésnél jár. Mi pedig most belenézünk a lemeztáskájába

Első zenei emléked

Vidéki gyerek vagyok, ezért nyaranta nagy szalonnasütések voltak nálunk, ahová a fél utca összecsődült. A felnőttek buliztak, mi gyerekek játszottunk, és az ott szóló zenékre emlékszem, ez leginkább az Emmanuelle-ben meg Szandiban merült ki.


Első lemez, amit saját pénzedből vettél

Úgy emlékszem, az egy Tankcsapda-kazetta volt.


Zene, ami zenélésre inspirált


Ez érdekes, mert én a tánccal kezdtem. Akkoriban jött be a parabola antenna, és nekünk volt.Ment az MTV-n a Yo! MTV Raps show minden szombat délután, és én ott ugráltam a tévé előtt. Utána jött az, hogy énekes akarok lenni, de aztán meg a dobolás tetszett meg jobban, és a Dog Eat Dog nagyon nagy hatással volt rám.Volt benne rap, de kemény is volt, lehetett dúdolni, meg voltak jó groove-ok.


Meghatározó koncertélmény


Ez viszonylag későn jött el. Mivel az egész eddigi életemet átzenéltem, nagyon kevés időm maradt arra, hogy koncertekre járjak.Viszont 2014-ben, mikor fellépett nálunk a Die Antwoord, és kijutottunk rá a barátnőmmel (mindketten nagy fanok vagyunk), na az nagyon emlékezetes volt. Olyanok voltunk, mint a tinik, teljes lázban égtünk, és kérdezgettük egymástól, hogy most ők tényleg itt vannak, biztos, hogy ők lépnek fel? És utána kaptunk egy szuper bulit!


Minden idők legjobb lemeze


Na ehhez nagyon mélyre kell ásni az emlékeimben, mert már jó pár éve nem hallgatok úgy zenét, hogy teljes album és akkor hadd szóljon. Főleg a dj-élet tette azt velem, hogy csak egy-egy trekkben gondolkozom. De megvan: a Korn Follow The Leader albuma. Ezt rengeteget hallgattuk, jól betalált a lázadó kamaszkoromba!


Meghatározó tánczenei lemez

Reel 2 Real: Move It! Alap, szerintem semmilyen magyarázatra nem szorul az ügy. A mai napig hallgatom, és a gépemen is fent van. Minden dal csodás!


Kedvenc rocklemez vagy -dal


Az előbb már lelőttem a rocklemezt, így maradt a Sepultura Roots Bloody Roots című dala, ami olyan energiabomba még most is, pláne a dzsungeldobokkal, hogy örök kedvenc marad!


Kedvenc 90s sláger


Természetesen a hiphophoz nyúlnék vissza. Dr. Dre és Snoop Dogg: Nuthin' But A G Thang. Ez mindent visszahoz a 90-es éveimből! Ennek a párosnak szinte minden cuccát imádom, még most is.


Kedvenc mainstream poplemez vagy -dal


A Disclosure Settle albuma. Ez egy olyan lemez, amin minden szám sláger, rengeteget hallgattam a turnébuszban.


Kedvenc house-lemez vagy -dal

Laidback Luke
tavalyi Focus című lemeze full betalált nálam.Egyrészt imádom a csávó technikás dj-szettjeit, és mint ember is - már amennyi átjön a netről - nagyon színpatikus.


Meghatározó global bass-lemez vagy -dal

Teljes mértékkel elragadt a holland Partysquad 2015-ös lemeze, a The Highest Grade Vol. 1. Lenne még bőven, amit ide tudnék pakolni, de ez a lemez az, és rajta minden dal, ami tökéletesen összefoglalja azt, amit nekem jelent a global bass. És szerencsére a teljes album a lemezes táskámban figyel, mert drága barátom és dj-társam, Molnár Dávid megvette nekem karácsonyra!


Meghatározó balkan beats-lemez vagy -dal


Jó régen, olyan 2006 környékén hallottam egy dj-mixet, ami tele volt balkános zenékkel. Akkoriban már ismerkedtem a dj-zés világával, csak azt nem tudtam, milyen zenét szeretnék játszani.Tombolt a drum'n'bass-láz, de nem akartam az ezredik dnb dj lenni. Akkor jött az előbb említett mix, amiben az fogott meg a legjobban, hogy a balkáni zene elektronikával van keverve, ráadásul nem csak szelekcióként, hanem rendes tempóban mixelésekkel. Na és abban voltak kimagaslóan jó trekkek. Mikor mutattam Mészáros Ádám barátomnak, hogy figyeld már, milyen jók ezek a zenék, akkor ő mondta, hogy van két ilyen lemeze is. Ekkor kaptam meg tőle a Balkan Beat Boxtól a Nu Med és a Balkan Beat Box című albumokat. Ebből a Nu Med mindent visz még most is! Innen van mintázva Jason Derulo Talk Dirty-je is.


Minden idők legjobb dropja

Ebből is van bőven! A dj-szettjeim, akár egyedül, akár Bazaar Kings-szel elég drop-központúak.Ezeknél a részeknél a legintenzívebb a buli, ezért még az is előfordul, hogy dropra dropot mixelek. Ebből adódik, hogy van jócskán a jó dropokból a lemezes táskában! Ami személyes kedvenc, az a Major Lazertől a Lose Yourself, ez pattog, pumpál és visít is egyben - ez az, amitől teljesen beindulok!


Kedvenc magyar lemez


Be kell vallanom, nagyon kevés magyar zenét hallgatok.De az új Kelemen Kabátban-lemez eléggé megfogott! Zeneileg teljesen naprakész, mégis jól tud alkalmazkodni az érzékenyebb lelkekhez is. Mikor megjelent, két napig csak a Szívdöglesztő üvöltött itthon!


Kedvenc Péterfy Bori & Love Band-dal

Talán ez a legnehezebb kérdés. Minden dalhoz köt valami, mindet szeretem, nagyon meghatározó korszaka volt ez az életemnek.De ha ki kell emelni egyet, akkor az az Oroszlán a hóban.


Kedvenc dobos lemez


Kicsit meglepő lesz, de nem klasszikus dzsessz-, vagy rockdobos lemez az, ami a legtöbbet ment a discmanemben, hanem inkább népzenei: Rabih Abou-Khalil: Nafas. Amikor elkerültem Debrecenbe az egyetemre, nem tudtam az albérletbe dobszerkót vinni, viszont kaptam egy darbukát, amit mindenhova magammal vittem. Azzal jártam bulizni, meg ki a nagyerdőbe, és csak doboltam. Innen indult utána egy szakasz az életemben, amikor elkezdtem dj-k mellett perkázni. Ez is csuda egy világ volt!


Bűnös zenei öröm

Ez egy saját cucc lesz, amit magam sem tudok hova tenni. Mikor Bori elment babázni, akkor én hazaköltöztem a szülői házba Dévaványára. Épp egy kuduro-számon dolgoztam, mikor bejött anyukám a szobámba, és valamiért elkezdte a demóra dúdolni a Már minálunk babámat. Úgy megtetszett, hogy gondolkodás nélkül feljátszottam, és így született meg a Nálunk című dalom. Zárójelben tenném hozzá, hogy a mai napig játsszuk ezt a trekket a Bazaar Kings-bulikban, ahol nagyon jól működik!


Kedvenc zene szexhez


Nem szoktam zenét hallgatni direkt módon szexhez, viszont ebben a dalban rengeteg az erotikus töltet, szóval szexeljetek erre: Tokio Hotel: Love Who Loves You Back.


Kedvenc zene romantikázáshoz


Az igazat megvallva nem vagyok az a túl romantikus típus, de azért szeretek romantikázni. Ha ehhez kell zene, akkor csakis ez: Billie Eilish: Ocean Eyes (Astronomyy Edit).


A legjobb zene szívfájdalomra

Szerencsére rég volt ilyen, mert már jó ideje boldog párkapcsolatban élek, de ebben az esetben biztos, hogy a jó mondáshoz nyúlnék, miszerint sírva vigad a magyar, és ez szólna: Goran Bregović: Soske Mureske Manglape Kurva.


A legjobb karneváli zene


Ebből elég sok van, mert ugye a tropical bass brazil, afrikai elemekből táplálkozik leginkább. Amit viszont szinte minden bulin, és otthon is sokat szoktam hallgatni az Gregor Salto: Samba do Mundo.


A legjobb nyárcsináló zene


Azt már nem tudom, mik voltak tavaly, de a következőt biztos ez indítja: Thomas Jack: Rivers (Leon Lour Remix).


A legjobb (buli utáni) hajnali zene

Teljesen egyértelmű a dalválasztás: a Stas-szal és Péterfy Borival közös dalunk, a Hajnal! Tariska Szabi szövege tökéletesen visszaadja, milyen egy fülledt éjszaka utáni feeling.


Zene, amitől boldog leszel


Csak olyat hallgatok, amitől boldog leszek. Nem vagyok az a depressziós fajta. Ami mostanában nagyon-nagyon feldob, az ez: Osmani Garcia ft. Pitbull: El Taxi (Gregor Salto Remix).


Zene, ami elgondolkodtat


Minden zene elgondolkodtat így vagy úgy - szerkezet, hangzás, dallamok -, ezért nem tudnék kiemelni egy ilyen dalt sem.


Zene, ami pihentet/kikapcsol

A csend! Olyan mértékben folyik belém a zene minden nap, hogy ha ki akarok kapcsolni, akkor teljes csend kell.


Kedvenc zene éjszaka, sötétben hallgatni

Éjszaka sötétben leginkább aludni szoktam, de régen meditáltam, és ahhoz nagyon elszállós chillout zenéket toltam. Mostanában ez nincs, de egy saját mixhez tudnék nyúlni, amit direkt ilyen célra készítettem a Samsara fesztivál felkérésére, íme.


Kedvenc zene utazáshoz


Elég sok időm megy el utazással, és ilyenkor, a buszban a house mixeket preferálom.Minél deepebb, annál jobb, mert arra szépen el is szenderedek. Igaz, ez csak az odaútra igaz, mert visszafelé kisebb buszbulik szoktak kialakulni, és ott aztán megy minden. De mondjuk ez szerintem tipikus utazós zene: Mercury ft. Teki Latex: Tension.


Kedvenc téli zene

Ilyen nincs! Télen is a forró trópusi zenéket hallgatom.Nem vagyok nagy tél párti, szeretem, de a nyarat jobban. Ez a dal elég jó így télre nekem: Major Lazer & MOTi: Boom.


DJ SuperStereo, pontosabban a SuperStereo formációja január 15-én mutatja be új klipdalát Hotelszoba címmel, ezt február elején követi az első EP az eddig megjelentek mellett két új dallal, március 4-én pedig a SuperStereo második budapesti önálló koncertje. A Bazaar Kings pedig itthon legközelebb január 16-án a MÜSZI-ben játszik, Facebook-esemény.

https://recorder.blog.hu/2016/01/07/lemeztaska_dj_superstereo
Lemeztáska - DJ SuperStereo
süti beállítások módosítása