(X) Zenei ínyencek, vájt fülű virtuózok figyelem! A 2015/2016-os évadban a Trafóklub ad otthont a Conceptual Soundproduction Budapest egy-egy zenei eszközt fókuszba állító három részes sorozatának. Az első estén, november 27-én, pénteken egy elektromágneses eszközzel, az ebow-val lehet megismerkedni.
Ez az elektromos vonó egy mágneses mező létrehozásával hozza rezgésbe a húrokat, melyekkel így a gitár hangtartományának megfelelő vonósok hangzása imitálható, a grafikus partitúrák lineáris struktúrái pedig hanggá alakíthatók. Így ma már akár egy nagyzenekar is könnyen zsebre rakható…
A Conceptual Soundproduction Budapest 2014-ben indult a jelenleg Budapesten alkotó német zeneszerző Nikolaus Gerszewski vezetésével a Magyar Képzőművészeti Egyetemen. A csoport a John Cage utáni experimentális és konceptuális zenére fókuszál, bevonva az úgynevezett klasszikus avantgárdot (Cornelius Cardew, Christian Wolff, Terry Riley stb.), valamint az experimentális hagyomány kortárs zenében való megnyilvánulásait (például: Wandelweiser csoport) és a csoporttagok saját szerzeményeit. A november 27-ei, A csodálatos ebow esten Cornelius Cardew 193 oldalnyi absztrakt grafikákból álló Treatise című avantgárd kulcsművét, valamint Sascha Demand saját szerzeményét, a Plakationt hallgathatjuk majd meg.
A hamburgi székhelyű zeneszerző és gitáros, Sascha Demand - aki több mint 20 éve dolgozik már az ebow-val és kutatja annak hangkombinációs lehetőségeit a kortárs zeneszerzés és improvizáció területén - a koncert előtt rövid zenetörténeti bevezetőt tart angol nyelven.
Jegyvásárlás ITT.
Facebook event ITT.
Az ebow-használat ismert példája, az R.E.M. 1996-os kislemezében, az E-Bow The Letterben (1:27-nél és 1:54-nél látható is):