Úgy tűnik, 2015 az ikonikus klipek kiparodizálásának éve, ebben a műfajban eddig Mikal Cronin vitte el a pálmát, de most komoly kihívója akadt, egy nyugdíj-előtakarékossági szolgáltatásokat kínáló svéd cég. Igen, egy nyugdíj-előtakarékossági szolgáltatásokat kínáló svéd cég, az AMF, amelynek legújabb reklámfilmje a KLF 3 a.m, Eternal klipjét rekonstruálja szinte egy az egyben.
Az AMF marketingosztályának illetékese vagy óriási KLF-rajongó, vagy a hárombetűs rövidítések közötti hasonlóság ihlette a háromperces reklámot, esetleg mindkettő, vagy tudja a fene, teljesen lényegtelen, az ötlet zseniális és a kivitelezés is csillagos ötös, a gospel kórustól a korabeli Volvón át a KLF-ből Jimmy Cauty-t játszó ősszakállú idős úrig (aki egyébként az AMF jelenlegi reklámarca). A szám feldolgozása is hű maradt az eredetihez, a zenei alap gyakorlatilag ugyanaz és a szövegben is csak annyit változtattak, hogy a KLF helyett mindenhol AMF hangzik el, de így még nagyobb poén. A KLF egykori tagjainak, Bill Drummondnak és Jimmy Cautynak valószínűleg nem kell aggódnia a nyugdíjas évei miatt (mindketten abban a korban vannak, előbbi 62, utóbbi 58 éves), de azért az ezután a reklámszpot után járó jogdíjat biztosan nem égetik el, mint huszonegy éve azt az egymillió ropogós fontot.
MELYIK MAGYAR ÍRÓ SZÁMÁRA MEGHATÁROZÓ ZENEI ÉLMÉNY A KLF?
A 3 a.m. Eternal első verziója egyébként 1989-ben jelent meg, de egy erőteljesen átdolgozott, poposított verziója lett igazán sikeres, 1991-ben vezette az angol kislemezlistát, Amerikában pedig az ötödik helyig vitte (abban az évben a KLF volt a világ legtöbb kislemezt eladó együttese). Az AMF paródiájának pedig mi megszavazzuk a 2015 eddigi legjobb zenés vonatkozású reklámja címet.
és az eredeti videó: