A zenéjével valahol a gót, a folk, az indusztriál és a pop között lebegő énekesnő-dalszerző Chelsea Wolfe augusztus 7-én jelenteti meg ötödik stúdióalbumát, ami az eddig megosztott dalok alapján a legkeményebb anyaga lesz.
Az biztos, hogy nem sok olyan előadót ismerünk, aki a Chelsea Wolfe-éhoz hasonló zenét játszana és viszonylag gyakran fordul elő, hogy azt popnak titulálják. A kaliforniai hölgyre fiatalabb korában nagy hatással volt nemcsak a folk, hanem a metál és a gót műfaj is, ezek elemeiből alkotta meg végül sajátos stílusát, mely a legutóbbi lemezén, a 2013-as Pain Is Beauty-n, úgy tűnt, végleg kiforrt. 2010 óta egyébként minden évben megjelentetett egy-egy albumot, így hát nem hibáztathattuk, amiért tavaly kivett egy rövidebb szabadságot és "csak" turnézással töltötte idejét, eljutva egyébként az A38-ra is.
AZ ÉNEKESNŐVEL ITTJÁRTAKOR INTERJÚT IS KÉSZÍTETTÜNK.
A nyughatatlan természetű előadó azonban úgy tűnik, teljesen feltöltődött, a legújabb készülő lemezéről eddig megosztott két dala, az Iron Moon és a Carrion Flowers nemcsak a legkeményebbek, de a legjobbak közt is vannak eddigi életművében. Az Abyss című album producere az a John Cngleton volt, aki sokan mások mellett korábban a Swans-szal is dolgozott együtt és ez hallatszik is a felvételeken, főleg a fő single-ként kiadott Iron Moonon - ennek intrója könnyedén helyet kaphatott volna Micheal Gira zenekarának 2012-es eposzán, a The Seeren is, persze ennél sokkal hosszabb verzióban. Wolfe viszont (szinte) popzenét csinált a sikító hangszerkáoszból, hangja, akár egy szellem suttogása tűnik fel a bevezető rész után. A Carrion Flowers sokkal inkább indusztriális irányba megy el, fémes csattogásokkal, kalapácsként a fejünket sulykoló szintitémákkal van tele. Wolfe egyébként így nyilatkozott a lemezről: "Az Abyss azt az érzést kívánja megfogni, amikor az alvásból hirtelen felébredsz, de alig pár másodperc múlva vissza is zuhansz a tudatalattidba, ugyanabba az álomba." Az eddig hallottak alapján ez szerintünk nem teljesen helytálló, az álom elől eléggé hiányzik az, hogy rém.
Chelsea Wolfe ötödik stúdiólemezéről eddig megosztott két dala:
az Abyss borítója: