DNte mixe a Recordernek - és a lányoknak

2015.02.26. 12:21, Frontrecorder

dnte_1.jpg

A külföldön töltött évek után újra Budapesten élő futurebeat-producer, DNte legutóbb tavaly augusztusban jelentkezett egy EP-vel. Hamarosan új anyaga jelenik meg, előtte viszont készített nekünk egy mixet, mint mondja, kifejezetten a Recorder hölgy követőinek. Ha már ilyen kedves volt, röviden el is beszélgettünk vele a zenei fejlődéséről, Berlinről és a terveiről.

dnte02.jpg- Amikor 2011-ben bemutattunk, a wonky-hoz soroltunk. Mondhatjuk ezt még? Mennyiben változott azóta a zenéd, illetve a zeneszerzéshez való hozzáállásod, a zenealkotási metódusod?

- Mindenféleképpen sokat változott. Egyrészt letisztultabb lett a hangszerelés, másrészt a harmóniavilág/-készlet is megújult. A gyökerek megmaradtak, tehát erősen dobközpontú a történet, de megfigyelhető, hogy sokkal táncolhatóbbak a dalaim/a beatek, mint eddig (nevet). Persze lesznek sötétebb tónusú számok is a jövőben (amit csak elsötétített szobában lehet élvezni), ahogyan a legutóbbi EP-n található Nightly-hoz hasonló lágy zenék is. Stílusilag azt érzem, hogy talán nehéz megmondani egész pontosan, milyen címke alá tartozik, mert rengeteg elem megtalálható benne különböző zenei stílusokból, de a gerincét a wonky-hiphop-electro hármas adja. Maga a zeneszerzési/zeneírási folyamat annyiban változott, hogy most már próbálok napi 4-6 órát ezzel tölteni, ha nem is épp aktív zenéléssel, akkor is a képességeim fejlesztésével.

- Berlinben éltél, hogyan hatott rád az ottani zenei klíma, mit adott neked a város, mik a legmeghatározóbb ottani élményeid?

 - Szerettem ott lakni, életem egyik legmeghatározóbb időszaka volt, akár zeneileg, akár emberileg nézem nagyon sokat adott nekem. Nagyon színes/sokrétű a gondolkodásrendszer, ami jellemzi az ott élő embereket, de talán igaz ez minden olyan városra, ahol rengeteg különböző nemzetiségű ember él. Magyarországon azt érzem, hogy az emberek nagyon sok olyan alapvető dologgal nincsenek tisztában, ami a fejlődéshez, előrejutáshoz alapvető lenne. Kint megtanultam, hogy nem elegendő tehetségesnek lenni, mert van száz másik hasonlóan tehetséges ember, hanem kemény munkát is bele kell tenni abba, amit el szeretnél érni és kitartónak, rugalmasnak, pozitívnak kell lenni, máskülönben könnyen letéríthetnek az akadályok arról az útról, amit kitűztél magadnak. Itthon a munka fogalmát nagyon kevesen vagy egyáltalán nem ismerik, csinálnak valamit nyolc órában, amit alapból nem szeretnek és "elvannak" a munkahelyen, úgy fogják fel, hogy túl kell élni, majd ezzel a mentalitással belekezdenek valamibe, amit mondjuk szívesen csinálnak és csodálkoznak, hogy nincs eredmény, majd mutogatnak.  A "város" ilyen és hasonló dolgokra nyitotta fel a szemem és ez képződött le a zeneiségemben is akkortájt. Érezhető különbség van a 2011-es Wake Me Up és a 2013-as Moments EP-k között, az utóbbit már ugye Berlinben írtam. Legnagyobb élményem többek között az volt, amikor egy számomra nagy nevű előadó, Robot Koch lépett fel a Gretchen klubban és kiderült, hogy tökre szereti azt, amit én képviselek.

- Miért hagytad ott Berlint? Mit gondolsz a jelenlegi itteni zenei szcénáról, akarsz-e beilleszkedni?

- 2013 tavaszán jöttem haza. Számomra mindig is fontos helyen szerepelt a spiritualitás, és amikor hazajöttem, a belső hangra figyeltem. Úgy éreztem, hogy elég volt egy időre Berlinből. Berlin egy állomás volt nekem, de nem végállomás. Azt gondom, hogy amit taníthatott nekem, azt megtette és ideje volt továbblépnem. Egy ideig itthon maradtam, de csábított Köln és éltem ott is egy ideig. Itthon azt érzem, hogy sokat változott a mentalitása a zenei szcénának, pozitívan természetesen. Nagyon szimpatikus, amit az ASAN képvisel. A Nightly EP után elmentem egy hosszabb időre Amerikába, így a beilleszkedés igazából talán most fog csak elkezdődni.

- A Nighty EP a tudatos álmodással való kísérleted eredménye. Az új anyag is egy újabb hasonló kísérletre épül?

- Az anyag, amin most dolgozom egy négyszámos EP lesz és nincs ilyesmi kísérlet mögötte. Ami az érdekessége, hogy elkezdtem megfigyelni az embereket olyan módon, hogy rögzítettem pár beszélgetést és azt ahogy beszélnek, annak dallamát lejegyzeteltem és ennek függvényében kerültek akkordok mögé - meglepően sok jó dolog születhet így! Arról nem is beszélve, hogy mennyire színes tud lenni ritmusképletben az, amilyen tempóban és ahogy beszélnek az emberek.

- Az új EP-n kívül miket tervezel még idén, illetve a közeljövőben?

- Elkezdtem dolgozni pár hazai hiphop előadóval, tehát nekik, illetve mögöttük leszek párszor mint producer és a saját EP után talán nekikezdek egy LP-nek. Szeretnék egy live act műsort összetenni az új és régi lemezekből és azzal koncertezni majd. Néhány fellépés már fix külföldön, de még hazai promóterekkel nem vettem fel a kapcsolatot. Lesz majd vizuális megmozdulás is a Losography által.

- Mit kell tudnunk a Recordernek készített mixről?

- Ennél a mixnél törekedtem arra, hogy a hölgyeknek kedvezzen, így van benne lágy vokáltéma és laza buli előtti hangulatot megalapozó szám is. A hosszát szintén ez alapján határoztam meg.


Tehát kedves hölgyek (és azért persze urak is), íme DNte mixe, váljék a kedvükre!

DNte x Recorder Mix

The Great Mundane - Deplete
Caribou - Back Home
Zomblaze - Dubsphere
iamyank - City of Nobody
Flume - Left Alone ft.Chet Faker
Goldbloc - Days Are Dreaming
Shigeto - Perfect Crime
Chief - Low Pass
Sedge Warbler - Octopus Lover (K Lab Remix)
edIT - If You Crump Stand Up
Flume & Chet Faker - Drop The Game (Maxx Baer Re-think)

 

Címkék: mp3 mix dnte
https://recorder.blog.hu/2015/02/26/dnte_mixe_a_recordernek_es_a_lanyoknak
DNte mixe a Recordernek - és a lányoknak
süti beállítások módosítása