Nem egyedülálló eset, hogy híres rendezők zenei albumot készítenek, gondoljunk csak David Lynch-re. Most a 66 éves horrormágus, John Carpenter döntött úgy, hogy kiadja első, nem filmhez írt zenei albumát, melyről egy igen atmoszférikus dal már hallható is.
John Carpenter a hetvenes években kezdett rendezni, először néhány rövidfilmmel, aztán 1974-ben a Sötét Csillaggal és '76-ban a 13-as rendőrörs ostromával úszott be a köztudatba, első igazán nagy dobása pedig a Halloween volt, amelynek főtémáját előszeretettel hangmintázzák a mai napig (ahogyan más filmzenéit is). A csúcskorszakát a '80-as években élte, amikor egyszerűen képtelen volt hibázni, ontotta magából a műfaj mesterműveit(Menekülés New Yorkból, A dolog, Christine, Elpusztíthatatlanok), melyek ráadásul közönségsikerek is lettek, kultstátuszukat mai napig tartják. A '90-es évektől lassult a tempó és a filmek sem ütöttek már akkorát, de eddigre Carpenter már rég beírta magát a történelembe, mint az egyik legjobb, legegyedibb látásmódú horrorrendező, aki legtöbb művének egyszerre producere, írója, szereplője és zeneszerzője is volt. Legutóbb 2010-ben rendezett (The Ward - ezt Magyarországon nem forgalmazták), azóta viszont csend honolt körülötte. Most viszont a Sacred Bones kiadó (náluk adja ki anyagait David Lynch is) bejelentette, hogy Carpenter jövő februárban megjelenteti első különálló, filmtől független zenei lemezét, Lost Themes címen.
NEMRÉG JÁRTUK VÉGIG DAVID LYNCH ÉS ZENÉJÉNEK HOSSZÚ ÉS EREDMÉNYES ÚTJÁT.
A rendező így nyilatkozott az albumról: "Az egész Lost Themes azért jött létre, hogy jól érezzük magunkat. Egyszerre áldás és átok úgy zenét szerezni, hogy kötnek a film képei, én eddig ehhez voltam hozzászokva. Most nem volt rajtam semmi ilyesmi teher. A színészek nem kérdezgették, hogy most mit csináljanak. Nem várakoztattam meg semmilyen háttérmunkásokat. Nem kellett vágnom, nem volt megjelenési időpont, amihez tartanom kellett volna magam. Az egész szórakozás volt. A házamban amúgy is van egy remek stúdiórendszer, így ott vettük fel az anyagokat a fiammal és szel (az Én, Frankenstein rendezője). Az volt a terv, hogy a korábbiaknál sokkal teltebb, egységesebb hangzást hozunk létre, a végtelen idő végett. Amúgy semmi különös koncepció nem volt a fejünkben a zenékről, csak annyi, hogy hangulatosra akarjuk csinálni."
Nos, ez az első hallható dalon, a Vortexen hallatszik is, egyszerre vannak benne jelen Carpenter '80-as évekbeli munkáinak feszültségteremtő (ma már) retrohangzásai és a digitális eszközöket kihasználó modern megoldások, melyeket karrierje során először vett igénybe. A Lost Themes 9 dala olyan egyszavas címekkel bír, mint Fallen, Mystery, Abyss, Wraith és Night, szóval a horrorfíling azért úgy tűnik, végig megmarad. A teljes lemez február 2-án jelenik meg.
A Vortex hallható a Soundcloud is, de ha valaki a rendező filmjeinek jelenteit nézné közben, az megteheti ezt ezen a honlapon.
a Lost Themes borítója:
és egy klasszikus, az 1976-os 13-as rendőrörs ostromának Carpenter által jegyzett filmzenéjéből (a főtémából) 1983-ban készült egy italo disco-átdolgozás, a The End: