Továbbra is takarékon, de azért elég jó albumokkal zajlik tovább az élet a lemezmegjelenések terén. Kisebb-nagyobb nevek, fiatalok és nagy öregek az albumhallgatóban.
A hét egyik legjobb albuma a Wildest Dreams debütálása. A név mögött valójában az a Harvey Bassett rejtőzik, akinek underground sztárstátusza itthon talán annyira nem ismert, de hazájában Angliában, illetve Amerikában hatalmas tisztelet övezi a korai punkzenészből legendás klubok rezidens DJ-jévé váló Bassett-et (aki jobban szeretne elmélyedni munkásságában, annak itt egy hosszabb interjú). A Wildest Dreams lemeze - amelyet lényegében teljesen egyedül játszott fel - pedig megmutatja, hogy még negyven év után is van benne annyi kraft, hogy egy teljesen új oldalát mutassa meg a világnak. Az album ugyanis eltávolodva a klubok világától, koszos, szexi, kellemesen elszállt garázsrock számokkal van tele. Az NPR-on hallgatható.
Ugyancsak az NPR-on tér vissza a Bear In Heaven, akik szintén nem esnek távol a táncolható indie-rocktól, még ha elsőre nem is ez ugrik be róluk. Az új album is nagyon ügyesen ötvözi az okos indie-rockot, a fülbemászó refrénekkel és sunyin táncba hívó témákkal.
Hasonló vonalon mozog, de sokkal direktebben csinálja ugyanezt a Hooray For Earth második albuma. A torzított gitár és élesen szóló szintik kettőséből kinövő dalok közül minden második potenciális sláger, legalábbis az kéne, hogy legyen. (Van egy tippem, hogy a Say Enough ott lesz az év végi legjobb dalok elszámolásánál.) A lemez egésze pedig van annyira egyedi, hogy megérje többször is elindítani. A Pitchfork Advance-en streamelhető.
Júniusi megjelenése után pedig felkerült meghallgatásra a 3voor12 oldalára a hiphopot ipari zajokkal és különböző súlyos, kísérleti hangokkal dúsító clipping. első, nem magánkiadású albuma is. Akinek a szintén Sub Popnál megjelent új Shabazz Palaces nem elég izgalmas, vagy (ami inkább elképzelhető) nem elég megterhelő, az nyugodtan rakja be a CLPPNG-t.
Hasonlóan nem könnyű, de hallgatást érdemlő lemez a Courtship Ritual Pith című albuma. A néhány elemből (basszus, dobgépek, szinti témák) összeálló minimalista hangzás egy nem létező, rideg Beach House-albumra emlékeztet. Az NME-n streamelhető.
A végére felüdülésnek pedig egy kellemes poplemez. Az egykori Rilo Kiley énekesnőjének, Jenny Lewisnak (nyitóképen) a zenekar megszűnése óta most jelenik meg az első szólólemeze, amelyen közreműködik a First Aid Kit és Beck is. Az eredmény pedig vállalható, fülbemászó popzene lett, valamennyire a felnőttpop irányából. Az NPR-on hallgatható.
Csada Gergely