Ingyenes mobilzenehallgatással léphet piacra a Spotify?

2013.12.11. 11:15, BizRecorder

spotify_brand.jpgA Spotify 2013-as éve a tavalyi, Facebook-integrációval és tengerentúli piacra lépéssel zsúfolt évhez képest sokáig meglepően csendesnek volt mondható, akár a fejlesztések, akár a növekedés, akár a terjeszkedés terén. Sőt, a svéd cégnek a nyáron igen sok gondja volt a kifizetési politikáját kritizáló előadókkal. Az év utolsó harmadában aztán tempót váltott a világ egyik legnagyobb streamingszolgáltatója, amit nem lehet nem versenytársai, a Deezer és a Google európai terjeszkedésének, illetve az iTunes Radio megjelenésének tulajdonítani.

Az őszi hajrá keretében a skandináviai vállalat több, új, európai telco partnerrel is megállapodott, sikeresen talált új befektetőt, az előadókkal folytatott párbeszédét új szinte emelte a Spotify for Artists weboldallal, majd pedig egy minden eddiginél átfogóbb előadói programot jelentett be.

A hírek szerint ugyanakkor mindez még messze nem minden, és az igazán nagy durranás csak most várható Daniel Ek cégétől. A hírek szerint szerdai, New Yorkba összehívott sajtótájékoztatóján két fontos területen készül bejelentésre, bejelentésekre a svéd cég.

 Ingyenes mobil láb kiterjesztése

Az először a Wall Street Journal által közölt információk szerint a Spotify arra készül, hogy a bizonyos mértékig már most is létező ingyenes mobil zenehallgatási lehetőséget, a mobilstratégiájában foglaltaknak megfelelően kiterjessze. A cég mobilstratégiájában már régóta szerepelt ez az elképzelés, hogy a mobil, mint ma már tulajdonképpen elsődleges zenehallgatási platform, preferáltabb szerepet kapjon az ingyenes illetve a prémium modellben egyaránt. A kiadókat - ha nem is könnyen, de - sikerült meggyőzni a modell létjogosultságáról, még ha alkalmazása során a jelek szerint korlátokba is ütköznek majd a felhasználók.

A változás lényege, hogy a jelenleg fennálló üzleti modellt - amely egyszerűen úgy foglalható össze, hogy mobiltelefonon csak előfizetési díj ellenében volt élvezhető a szolgáltatás - a megváltozott viszonyoknak megfelelően a mobilhasználat javára korrigálja.

spotify_csomagok.jpg

Ez a gyakorlatban azt jelentheti majd - a források szerint -, hogy  a jelenleg csak PC-n elérhető ingyenes csomag mobilon (is) használható lesz, azaz a nem prémium előfizetők mobilon is igénybevehetik majd a szolgáltatás hirdetésekkel szponzorált részét. Ugyanakkor a hírek szerint az ingyenes, hirdetésekkel megszakított mobil szolgáltatás több korlátozást is tartalmaz majd. A legjelentősebb ezek közül az lehet, hogy az egyes felhasználók az  általuk legtöbbet felhasznált számokat hallgathatják majd elsődlegesen mobilon is ingyenesen, a többi dal elérése minden valószínűség szerint korlátozott lesz.

Mindez azt is jelenti, hogy a Spotify ugyan funkciójában egy a Pandora-hoz hasonló mobilrádió-funkcionalitást jelenthet be, a gyakorlatban ugyanakkor pontosan a megközelítésből adódóan - ha a híreknek megfelelően valósul meg - egy attól lényegesen eltérő és inkább a saját lejátszási listák, korábban már hallgatott és megkedvelt tartalmak ingyenes meghallgatását favorizálja majd, szemben a zenemegismerésre fókuszáló Pandora-val. 

10 millió fizető felhasználó bejelentése

A Spotify meglepően régen, márciusban számolt utoljára be prémium előfizetőinek számáról. Az év eleji robusztus növekedés révén akkorra elért 6 millió fizető előfizető alapján ezt a számot a legtöbb szakember napjainkra már 10 millióra teszi, éppen ezért többen is azt várják, hogy a francia konkurens, a Deezer erőteljesen emelkedő felhasználói adataira válaszul a svéd cég is komoly bejelentést tesz ezen a területen.

Pléh Dániel

Címkék: spotify
https://recorder.blog.hu/2013/12/11/ingyenes_mobilzenehallgatassal_lephet_piacra_a_spotify
Ingyenes mobilzenehallgatással léphet piacra a Spotify?
süti beállítások módosítása