A Gnarls Barkley zenei agyaként ismert sztárproducer készülő új konceptlemezén a White Stripes frontembere és a zongorista-énekesnő, Norah Jones adják elő a dalokat.
Danger Mouse (született: Brian Burton, 1977) napjaink legmeghatározóbb zenész-producer figurája: 2004-es bootleg munkája, a Beatles-féle Fehér Albumot Jay-Z The Black Albumával összemixelő The Grey Album óta akármit csinál, arra hegyezett füllel figyel a világ. Ő volt a Demon Days című második Gorillaz-sikerlemez, illetve Damon Albarn következő The Good, The Bad & The Queen projektjének producere, miközben egy rapper haverjával, MF Doommal megcsinálta a DangerDoom hiphop duót (The Mouse And The Mask – 2005, Occult Hymn EP – 2006), majd a másik duójával, a reppelés mellett énekelni is tudó Cee-Lo társaságában indított Gnarls Barkley-val megalkotta az évtized popslágerét (Crazy), és annak nyomában két nagysikerű albumot is (St. Elsewhere – 2006, The Odd Couple – 2008). Miközben producerként dolgozott Beck, Martina Topley Bird, a Rapture és a Black Keys albumain, még újabb és újabb saját projekteket is indított: David Lynch filmrendező és a néhai Sparklehorse-frontember Mark Linkous társaságában összehozta a Danger Mouse and Sparklehorse present Dark Night Of The Soul csúcsalbumot, melyre seregnyi vendégénekest hívott meg, sőt azok egyikével, James Mercerrel, a Shins gitáros-énekesével aztán külön is készített egy közös lemezt Broken Bells név és cím alatt (ez utóbbi anyaggal még turnéztak is 2010-ben).
Danger Mouse jelenleg épp a 2011 első felére ígért Songs Of Ascent munkacímű új U2-albumon dolgozik producerként, de emellett arra is szakított időt, hogy rögzítsen egy lemezt Daniele Luppi olasz komponistával, aki már a Gnarls Barkley-anyagok hangszerelésben is segédkezett neki. Közös munkájuk, a Rome album természetesen azért kapta ezt a címet, mert az elmúlt öt év során az olasz fővárosban készült, konkrétan egy templomból átalakított római stúdióban, a Forumban, és állítólag hatvanas évekbeli olasz filmzenék inspirálták. Hogy mikor jelenik meg a két zenész kollaborációja, egyelőre még nem tudni, de az biztos, hogy a projektben prominens vendégénekesek vesznek részt: a lemezen Norah Jones és Jack White (The White Stripes, The Raconteurs, The Dead Weather) hangja is hallható lesz.
„Mindenképpen egy férfi és egy női hangot szerettem volna” – nyilatkozta Burton. „A nőit egy puhának akartam, hogy senkit se zökkentsen ki, a férfit viszont valamivel neurotikusabbnak.” A producer hozzátette, hogy eleinte nem is gondolt arra, hogy a White Stripes frontembere felkerül a lemezre: „Csak úgy lejátszottam pár számot Jack White-nak, hogy megmutassam, miket csinálok, merthogy akkoriban mindenki azt gondolta rólam, hogy csak egy hiphop fazon vagyok ...Végül arra gondoltam: tetszett neki az anyag, hát miért ne csináljam meg vele? Úgy álltunk hozzá, hogy ha nem működik, hát nem működik. Kipróbált több hangfekvést: énekelt magas és mély hangon, és én végül arra gondoltam, miért ne tartsuk meg az összeset? Nagyszerűen hangzott. A Rose With The Broken Neck című számban például néha úgy tűnik, mintha nem is ő énekelne.”
Reméljük, hogy Danger Mouse olasz lemeze méltó lesz – afféle párdarabként – a Gorillaz korábbi producerének, Dan The Automatornak a 2001-es projektjéhez, a szexi francia zenék és régi filmek ihlette Lovage-hoz, melynek albumán (Nathaniel Merriweather presents... Lovage: Music To Make Love To Your Old Lady By) a női énekhangot az amerikai Elysian Fields együttes dívája, Jennifer Charles szolgáltatta, a férfi hangot pedig Mike Patton (Faith No More, Mr. Bungle, Fantômas, Tomahawk stb.).
(guardian.com)
http://www.dangermousesite.com
a 2009-es Dark Night Of The Soul legborzongatóbb dala Danger Mouse és Mark Linkous zenéjével, Vic Chesnutt énekével (az utóbbi kettő a felvételek óta öngyilkos lett) és David Lynch képeivel:
Lovage: Book Of The Month (2001)