Magyarországon olyan ritka jelenség a witch house, mintha üldöznék. Na jó, ez rossz poén volt, legalább annyira, mint a Wytchelle Myld alias. Még szerencse, hogy a hazai mikroszíntér friss húsának számító producer post-mortem elektronikás, okkult trapes haláltánczenéje idegborzolóan jó.
Indulás: 2013 óta készítek hasonló stílusban zenét, de csak tavaly óta használom ezt a nevet.
Tagok: Ottucsák József.
Honnan: Budapest.
Stílus: witch house vagy newbreed. Igazából sötét elektronikus zene a nyugati rap/trap és a posztszovjet underground elektronika vegyítéséből.
Kiadó: nincs.
Hatások: Zenében főleg a cloud rap/trap és a chopped & screwed irányzatok, illetve stíluson belül a mainstream witch house "halála" utáni dolgok inspirálnak. Vizualitásban nagy hatással volt rám a glitch, az oldschool horror, a danse macabre és persze a Skotoboinya (a mostani moszkvai underground partiszíntér - a szerk.),
Történet: Zenélni körülbelül tíz éve kezdtem el, még az electro-industrial szcénában. Először a S.C.E.L.-ben voltam dobos, majd a Rivetril nevű electropunk zenekart csináltuk Bérces Ádámmal. Hatalmas szerencsénk volt, jókor voltunk jó helyen, jó emberekkel körülvéve, így a pesti klubkoncerteken kívül sikerült vidékre is eljutnunk. Persze, már akkor is rétegzenét játszottunk és csodaszámba ment, ha 100 fő eljött egy ilyen bulira, de a népszerűség sosem volt prioritás számunkra. Az első witch house mixtape-et, amit hallottam, szintén Ádám mutatta meg nekem még 2012-ben. Nagyon bejött a stílus hangulata és minimalista soundja, így elkezdtem követni az előadókat, illetve a magam szórakoztatására számokat írni. Egy szakítás, majd a Kvltnight (budapesti witch house bulisorozat - a szerk.) elindulása viszont katalizátorként hatott rám; az addigi maszatolás helyett komolyabban kezdtem el foglalkozni a zenével, így viszonylag hamar sikerült elkészítenem az első EP-met.
A zenéket Ableton Live-ban írom, ugyanazzal a munkamódszerrel: feljátszom egy zenei elemet, például dobot, basszust vagy dallamot, fogok egy hangzást, aztán addig tekerem, amíg elégedett nem leszek, a különböző sávokból aztán felépítem a szám struktúráját, majd a végeredményt mixelem és masterelem. Leírva kicsit kötöttnek tűnik, de az egész folyamat kulcsa a kísérletezés és az improvizáció.
Mostanság főleg az jelenti a kihívást, hogy hogyan tudom még több emberhez eljuttatni a zenémet egy olyan közegben, ahol lassan több a producer, mint közönség. Szerencsére, bár még csak három hónapja publikus a Wytchelle Myld-projekt, már most viszonylag komoly érdeklődés övezi.
Megjelenések: FLESHCRASH EP (2016).
Küldetés: Naiv lenne azt hinnem, hogy a zenémmel bármilyen magasztos célt el tudnék érni. Persze biztos jobban tapadnának a csajok, ha a világbékéért küzdenék, de a világ mindig is okádék hely volt, és az is marad.
Jövőkép: Az igazat megvallva sose szerettem volna klisés witch house előadó lenni, így nem kizárt, hogy a jövőben még távolabbra kerülök majd a műfajtól. A Clams Casino vagy a Summer Of Haze megmutatta, hogy pár furcsa hangkép és a 808-as dobgép olyan emberek komfortzónájába is beleférhet, akiket amúgy taszít ez a szcéna. A közeljövőt tekintve már készül az első videoklipem, illetve pár remix, és persze jó lenne idén is fellépni, ha adódik lehetőség. Az igazat megvallva még az is megeshet, hogy ebben az évben is kiadok egy új EP-t, de azért nem szeretném elkiabálni.
Mellékprojektek: Szerencsére már leszoktam erről, de anno a 2000-es évek végén rengeteg industrial-közeli zenekarban tevékenykedtem. Ekkor ismertem meg † BLΔCK WRIST †-et és Machabray-t is. Szép időszak volt, de most örülök, ha a napi munkám mellett egy projektet van időm vinni.
Szexepil: Elég tökös vagyok ahhoz, hogy érfelvágós remixet csináljak a kedvenc gyerekkori Fankadeli-dalomból.
Legnagyobb eredmény, elismerés: Mindenképpen a Kvltnighton való fellépés volt a legnagyobb elismerés számomra. Nagyon megtisztelő, hogy a szervezők méltónak találtak arra, hogy helyet szorítsanak számomra a programban egy olyan név mellett, mint a FLESH.
a Wytchelle Myld bemutatkozó EP.-je:
és egy vérfagyasztó Rihanna-remix: