Akármennyire is kiengedte a benne lakozó Michael Jacksont és engedett a mainstream csábításának új albumán, a klipjeiben azért továbbra is az eddig ismert sötét énjét hozza The Weekend, lásd az In The Night című kislemezdalhoz készült kisfilmet, melyben egy táncosnő túszdrámája ér nagyon véres véget. Közben a való életben is "dráma" van Abel Tesfaye körül, akinek pert akasztottak a nyakába engedély nélküli hangmintázás miatt.
Az In The Night egyike annak a három dalnak a Beauty Behind The Madness lemezről, amelyben a svéd slágerpápa Max Martin keze benne van (a másik kettő a poprádiókat letaroló Can't Feel My Face, illetve a Shameless), és The Weekend itt idézi meg legnyilvánvalóbban a nyolcvanas évek Jackóját, nemcsak énekhangilag és zeneileg, de a szövegében is, hiszen a dal egy "ragadozó" nőről szól (Dirty Diana, valaki?) - igaz, aztán kiderül, hogy ennek a táncosnőnek a férfifaló arca mögött rengeteg fájdalom rejlik. A dal klipje aztán ezt viszi tovább, a The Weeknd-videóknál megszokott líraian sötét, érzéki és erőszakos módon: magányos farkas R&B-sztárunk egy esős éjszakán betér egy sztriptízklubba, ahol túszul ejtik az egyik táncosnőt (akit az énekes kedvese, a szupermodell Bella Hadid alakít), ám ő aztán véres bosszút áll, miközben Tesfaye fejéhez is fegyvert fognak, mindezt pedig olyan képi világgal, mintha agyonjátszott VHS-kazettáról néznénk egy nyolcvanas évekbeli low budget akciófilmet.
Íme, a BRTHR néven dolgozó az Alex Lee és Kyle Wightman rendezte új The Weeknd-klip:
The Weeknd a valóságban is belekeveredett egy csúnya ügybe, ezt azonban már nem biztos, hogy megússza sértetlenül, na jó, szóval kártérítés nélkül: a Cutting Edge Music Limited beperelte, mert a cég állítása szerint a The Hills című dalában engedély nélkül használt részleteket egy 2013-as sci-fi, a The Machine zenéjéből. Mármint nem ő, hanem a dal producerei, köztük egész konkrétan Million Dollar Mano, aki állítólag a Twitteren közvetlenül is írt a filmzenét szerző Tom Raybouldnak, amiben elújságolja, hogy hangmintázott a műből. Aucs.