Alig tette közzé legújabb, Belong To The World című dalát és videóját The Weeknd (a hosszú szerzeményben a Portishead Machine Gunját sampling-elte - állítása szerint "inspirációt merített belőle"), Geoff Barrow a Portisheadből máris kikelt a Twitteren, hogy engedély nélkül dolgozott a kanadai producer.
The Weeknd valamikor az év második felében fog új anyaggal (első három mixtape-je után tulajdonképpen első albumával) visszatérni, a Kiss Land című lemez azonos című dalához már bemutatott egy figyelemfelkeltő videót, most pedig azzal okoz feltűnést, hogy egyrészt egy nyolcperces klippel jelentkezett (a Belong To The World nem igazán emlékezetes dal, a klip sötét, titokzatos, éjszakai, maradjunk annyiban, hogy nem rossz), másrészt a Portishead dalszerző-producer-hangszeresének twitteres bejegyzései alapján engedély nélkül használta fel a bristoli trió dalát.
Barrow azt írja, hogy "az egész egy nagy fasság". "Ha valaki engedélyt kér tőled, hogy samplingelhesse egy dalodat, de ezt te megtagadod, akkor annak a valakinek tisztelnie kellene a másik művészt annyira, hogy ne tegye meg mégis." Aztán még hozzátette, hogy "általában adunk engedélyt olyan dalokhoz, amik tetszenek nekünk." Upsz.
Ezzel szemben a Complex.com ma közzétett interjújában Abel Tesfaye, azaz The Weeknd azt állítja, hogy a dalhoz csak inspirációt jelentett a Portishead-szerzemény. "Írtam egy levelet a Portishead producereinek, amiben tudattam velük, hogy ez a lemez az ő ihletésükben született." Mire az interjúkészítő visszakérdezett, hogy a teljes lemez? "A legnagyobb része."
A RECORDER PORTISHEAD-INTERJÚJA.
Íme a szóban forgó dal és klipje:
ez pedig a Portishead idei Glastonbury-koncertje teljes, 71 perces egészében, benne 23:45-től a Machine Gunnal: