A Péterfy Bori & Love Band november 30-án, pénteken jelenteti meg harmadik 'rendes' stúdióalbumát, de a Fehér éjszakákról szóló első lemezkritika itt a Recorderen máris olvasható. Az új anyagot is részletesen kielemző nagy Péterfy Bori-interjúnkat pedig a lemezmegjelenés napján fogjuk közölni (itt olvasható).
Kiadó: Megadó Kiadó
Megjelenés: 2012. november 30.
Stílus: pop
Kulcsdal: Őrült ékszer
Ilyen egy kiemelkedő poplemez: innovatív, mindegyik dala ötletekkel teli, változatos stílusú, sokféle tempójú, mégse fullad bele az eklektikába és végig ott van a középpontjában, köré épül, róla szól: egy főszereplő, aki itt persze Péterfy Bori. A 2009-es 2 című Bori-lemez után gyorsan kiadott, fel nem használt dalokból és remixekből álló 2B kísérletibb hangzása már jelezte, hogy merre tart a formáció. Az énekesnő szülési szabadsága után folytatott közös munka nagyjából ebben a bátor szellemben vette fel a fonalat, Péterfy Bori már a terhessége alatt is írt dalszövegeket az új lemezre, a nyár folyamán elkezdett lemezrögzítési folyamat pedig a november legeleji MüPá-s koncert előtt fejeződött be (konkrétan egy utolsó hiányzó refrént rögzítették az öltözőben).
CSAK EGY UGRÁS - MÁR A SZÜLÉS UTÁN VETTÉK FEL AZ ÚJ LEMEZRŐL KIMARADT DAL VIDEÓJÁT.
Tövisházi Ambrus csúcsra járatta a Love Bandet, a Fehér éjszakák egy eredetien slágeres album, bátor a megszólalása, de a fülbemászó dalok nem lettek a kísérletezés áldozatai, aki az eddig megszokott Borit keresi, az is megkapja, amire vágyik - esetleg kicsit többet kell érte dolgoznia. Ám ez inkább örvendetes, hiszen az agyas popzene igen komoly hiánycikk itthon, és ki más, ha épp nem ez a formáció teheti az egyre határozottabb lépéseket ebbe az irányba. A Fehér éjszakák a szerelem témáját ragadja meg minden korábbi Péterfy Bori-lemeznél mélyrehatóbban, a nagy szerelem megtalálásától a szerelem működésének már-már filozofikus mélységéig.
PÉTERFY BORI A RECORDER MAGAZIN HARMADIK SZÁMÁNAK CÍMLAPJÁN MUTATTA MEG A VILÁGNAK KISFIÁT, DOMÁT.
A Fehérre festem az arcom billegő ritmusokkal, bendzsóval és rozsdás effektekkel a kétségbeesett vadászat dala, tökéletes nyitány, a folytatásban pedig sorakoznak a ötletek: hajszás girl-power a Játékban, recsegő fúvósok a Happy Endben, felemelő gitáros pop a Szívem gyorsabban verben. A már régebb óta játszott Részegész ebben a tapsos-űreffektes göncben mutat a legszebben, a lebegős Válj köddé a lemez közepén a nem-szerelem megindító dala, de a Csodaidő felpörgetett verziójával ismét lendületet vesz az anyag, a szám így jobban is illik a lemez egészéhez. A Futásban amolyan klasszik Omni Trio-s d’n’b-ben esik szó súlyos kérdésekről, az Őrült ékszerrel pedig elérünk a lemez csúcsára, a színpadi - bármikori színházi/koncertes - visszatérésről szóló dalban (melynek Hajós-Dévényi Kristóf írta a szövegét) ment a legmesszebb Tövisházi a zenével, hátborzongatóan jól rétegzett, jó húzású dal. Mivel a lemez zárlatában (Fehér éjszakák, Szélesvásznú) sem esik csorba az anyagon, könnyű szívvel kijelenthető: az eddigi legjobb, legkoncentráltabb Péterfy Bori & Love Band albummal van dolgunk, öröm minden perce.
9/10
Dömötör Endre
a teljes lemez pedig a Péterfy Bori & Love Band Bandcamp-oldalán és az alábbi lejátszón végighallgatható:
a Csodaidő Senával közös eredeti verziója és klipje, a dal albumverziója eltér ettől: