Saját online rádiócsatornát mindenkinek?

2012.11.24. 13:39, BizRecorder

radionomy.jpg

A rádiózás jövőjének ha nem is a kulcsa, de mindenképpen egy izgalmas és nagy lehetőségeket rejtő megoldása a passzív hallgatókat aktív műsorszórókká előléptetni. Pontosan ehhez kínál platformot a Radionomy, amelyen jelenleg mintegy 6000 felhasználói rádióállomás sugározza műsorát a neten, havi 13 milliós látogatást és 42 millió órányi hallgatottságot produkálva a szolgáltatás keretein belül.

A földi sugárzású rádiók helyzete az elmúlt években  folyamatosan romlott, elsősorban a hirdetési piac változása, a  rádiós hirdetések nehéz mérhetősége valamint a webes rádiók robbanásszerű előretörése miatt. Mindezen még az sem segített, hogy az internetes webcast vagy éppen on demand rádiók által fizetendő jogdíjak lényegesen magasabbak a földi sugárzásúakra kiszabottnál, azaz előbbiek jogszabályi szinten továbbra is előnyt élveznek internetes vetélytársaikkal szemben. A kiutat egyértelműen az internet jelentheti, amely nyilván költségekkel és kockázatokkal jár, de ahogyan azt a Clear Channel példája is igazolja, nem rontja a rádiók üzleti kilátásait.

RÁDIÓ? A TINIK MÁR YOUTUBE-OT HALLGATNAK!

A 2007-ben, hatmillió dolláros befektetéssel alapított alapított belga-francia start-up, a Radionomy tulajdonképpen megoldja ezt a problémát, miközben a zenekedvelők számára is roppant érdekes lehetőséget kínál. Az elmúlt években a nagyobb európai zenei piacokon sikereket elérő szolgáltatás fő funkciója ugyanis az, hogy bárki létrehozhatja rádiócsatornáját egy egyszerű webes felületen, a Radionomy zenei tárában levő vagy saját maga által feltöltött tartalmakból, melyeket aztán sugározhat a világnak. Az igazán profik a rádióadójuk egyes műsorait komplex eszközök segítségével készíthetik el, gyakorlatilag egy valódi rádió adástervezési folyamatát modellező webes felületen. Az egyének által létrehozott rádiókban hirdetések is futtathatók, melyeket maga a Radionomy értesít, de amelyekből a rádió tulajdonosa is részesedik. A reklámokat hirdetői oldalon különböző feltételek alapján (pl. ország, demográfia) lehet targetálni, így a hirdetések hatékonysága lényegesen növelhető.

A Radionomy platformja második verziójával a már létező rádióállomásokat is próbálja behálózni azzal, hogy lehetőség van a streamük telepítésére a Streamonomy nevű megoldás révén.

A Radionomy indulásától ez év őszéig csak mint desktop alkalmazás volt elérhető. A cég a webes (és mobil) verzió elindításától a felhasználószám lényeges megugrását várja, hiszen a weben keresztül sokkal könnyebben, gyorsabban indíthatjuk el rádiónkat és kereshetünk kapcsolatot a világ más részén levő, hasonló zenei ízlésű rádiótulajdonosokkal.

AZ ON DEMAND RÁDIÓZÁS ÚJ ÜDVÖSKÉJE?  AZ EGYIK SZERINTÜNK A SENZARI.

A belga cég egy második befektetési kör keretében, az amerikai piacra való belépést elősegítendő San Franciscóban tervez irodát nyitni. Amerikában persze teljesen más helyzet várja majd az Európában egész szépen vitézkedő szolgáltatót. Egyrészt ott egy hazai vetélytárs, a Live365, amely idestova 10 éve van jelen a piacon, és ez alatt igen messzire jutott jó minőségű, sokat hallgatott, profi rádióadók létrehozásában illetve a platformjára csábításban. Ha mindez nem lenne elég, a tengerentúlon önmagában a tematikus zenehallgatás terén is jóval erősebb versenytársakkal kell majd megküzdenie a Radionomy-nak, elég csak az online rádiókra (pl. Pandora) vagy a streamingszolgáltatók egész sorára - Spotify, Rhapsody, MOG, Rdio - gondolunk.

A HAGYOMÁNYOS RÁDIÓK KÖZÜL PATINÁS BBC IS BELÉPETT A STREAMING PIACRA.

A Radionomy sikerének vagy kudarcának kulcsa mégsem a tengerentúli piacokhoz köthető. Annak ugyanis, hogy a cég eddig nem futott be a Spotify-hoz hasonló karriert, elég jól megfogható és definiálható okai vannak. A Radionomy sok tekintetben ugyanazokkal a gondokkal küzd, mint a közösségi tartalmakra építő egyéb szolgáltatások: a nagyszámú egyedi, alapvetően amatőr és nem minőségi tartalom nem vonzó sem a tömegek, sem a hirdetők számára. A népszerűséghez vezető út egyértelműen a profi rádióadók, illetve a professzionális podcasterek berántásán át vezet. Előbbiek számára - hogy visszatérjünk a bejegyzésünk elején említettekhez - az internet az egyetlen reális továbblépési lehetőség. Az interneten való megjelenéshez pedig egy kész platform, intelligens hirdetési megoldással ötvözve az ideális megoldás. Most mát csak az a kérdés, egymásra talál-e mindenki, akinek egymásra kell találnia.

Pléh Dániel

Címkék: radionomy
https://recorder.blog.hu/2012/11/24/sajat_online_radiocsatornat_mindenkinek
Saját online rádiócsatornát mindenkinek?
süti beállítások módosítása