A 77 éves Leonard Cohen több mint hét év után tér vissza új albummal, és a 2012. január 30-án megjelenő Old Ideas anyagából itt a Recorderen már be is tudtuk mutatni a Show Me The Place és Darkness című dalokat. A Going Home-ot, a lemez harmadik beharangozó számát – és egyben nyitódalát – a kanadai költő-énekes már nem SoundCloud-oldalán tette közzé, hanem előbb a decens The New Yorker magazin költészeti rovatában publikálta vers formájában. Még szerencse, hogy az újságnak honlapja is van, és ott magát a dalt is közzétették meghallgatható stúdióverziójában – és azt most mi is be tudjuk itt mutatni (a végső dalszövegtől néhány szóban eltérő eredeti verssel együtt, természetesen).
.
GOING HOME
I love to speak with Leonard
He’s a sportsman and a shepherd
He’s a lazy bastard
Living in a suit
But he does say what I tell him
Even though it isn’t welcome
He will never have the freedom
To refuse
He will speak these words of wisdom
Like a sage, a man of vision
Though he knows he’s really nothing
But the brief elaboration of a tube
Going home
Without my sorrow
Going home
Sometime tomorrow
To where it’s better
Than before
Going home
Without my burden
Going home
Behind the curtain
Going home
Without the costume
That I wore
He wants to write a love song
An anthem of forgiving
A manual for living with defeat
A cry above the suffering
A sacrifice recovering
But that isn’t what I want him to complete
I want to make him certain
That he doesn’t have a burden
That he doesn’t need a vision
That he only has permission
To do my instant bidding
That is to SAY what I have told him
To repeat
Going home
Without my sorrow
Going home
Sometime tomorrow
Going home
To where it’s better
Than before
Going home
Without my burden
Going home
Behind the curtain
Going home
Without the costume
That I wore
I love to speak with Leonard
He’s a sportsman and a shepherd
He’s a lazy bastard
Living in a suit
http://www.newyorker.com
http://www.leonardcohen.com
összeállította: Déri Zsolt
FRISSÍTÉS: a Cults együttes is pont most a hétvégén illesztett a koncertrepertoárjába egy Cohen-feldolgozást, az 1988-ból való Everybody Knows átiratát!
és a dal leghíresebb felhasználása, az Exotica című 1994-es Atom Egoyan-filmben: