Szokatlan dallal jelentkeznek a magyar jazzmetál punkjai.
A varacskos zúzások, a néha keleties improvizáció és a progresszív elszállások között mozgó Kajgūn improvizációs zenekar, soha semmit nem játszanak el ugyanúgy, és a lemezeiket is helyben, a stúdióban rögtönzik. A 2022-es Daogoad után tavaly jelent meg második albumuk, az Oddha Raur, amin zeneileg még vakmerőbbek lettek, és az art rock mellett a totál chilles ambient/drone zenék felé is nyitottak. Ám még így is volt egy daluk, ami kilógott a hangzásukat tágítgató albumról: ez debütál most a Recorderen.
Csillagközi utazásra mentek a magyar jazzmetál punkjai – Itt a Kajgūn 20 perces elborulása
„Stúdióban szokásunk variálni a hangszerelést (koncerten ez a logisztika miatt problémásabb művelet). A Mous Wa'ah az első olyan tétel a zenekar történetében, ahol elektroakusztikus gitárt használtam. Sőt, a torzítót is hagytam ébredezni, mert még kora reggel volt, épphogy túl az első kávén. Emiatt a többi Kajgūn-imprótól teljesen eltérő hangulatot és hangzást hallhattok. Ez teszi különlegessé a most megjelenő anyagot, mely az Oddha Raur albumra is pont azért nem került fel, mert nagyon-nagyon kilóg a többi közül” – mesélte Söptei Balázs gitáros.
A Kajgūn a Mous Wa'ah-t is még 2022-ben rögzítette a budapesti Csend Stúdióban Mazán Attila hangmérnökkel. Március közepén pedig egy élő albummal jelentkeznek majd a Bandcampen Bestiarium X Fzaj címmel, ami a tavalyi A38-as koncertjük hanganyaga lesz egy az egyben.
Kajgūn a Facebookon. Instagramon.
A Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.