A Koncertsztorik podcast új adásának vendége Grandpierre Atilla, a jövőre 50 éves Vágtázó Halottkémek frontembere, aki a Fellázad a Semmibe Vett Öröklét című új lemezükről, a VHK-koncertek eksztázisáról, a Rituális Színházról, és arról is mesélt, hogyan akartak forradalmat kirobbantani egy-egy jól sikerült fellépésükkel. A Koncertsztorik új adása meghallgatható a Spotify-on, az Apple Podcastsben, és más ismert podcasthallgató appokban!
„Én azt gondolom, hogy a lelkierőt és az értelmi erőt tekintve ez sokkal erősebb anyag, mint az eddigiek. Sokkal változatosabb, eredetibb, átütőbb erejű, és talán a legteljesebb kifejeződése annak az őserőnek, ami kezdetektől fogva jellemző volt a VHK-ra, különösen a 70-es, 80-as években” – mondja Grandpierre Atilla a zenekar újévkor megjelenő albumáról, amiről a podcastban mesélt először hosszabban.
De beszélünk a szabad improvizációkból kibomló korai VHK-koncertekről, a Rituális Színházról, amellyel a koncertek előtt tartottak a magyar hiedelem- és mondavilágból merítő előadásokat, és kiderül, hogyan lehet benne egy nyakba kötött gyászszalagban a VHK filozófiája. Miért kötött ficánkoló halat a nyakába? Miért lopták el a fellépőruháit rendszeresen az öltözőből? Melyik ájulásig vezető mutatványába halhatott volna bele A kutya éji dala forgatásán? És miért az ideiglenes feloszlása alatt tanulta meg igazán értékelni a VHK-t?
A VHK február 14-én, a Magyar Zene Házában mutatja be új lemezét, és a podcast végén a 2025-ös jubileumi évről is elárul egy-két érdekességet Atilla, aki térdműtétjéről, az eredetiség folyamatos kereséséről, és a közönség jó bemondásairól („Itt vagyok! Most születtem! Próbáljatok ki!”) is mesélt.
Hallgasd a műsort a Spotify-on, az Apple Podcastsben, vagy más podcasthallgató alkalmazásokban!
A podcast műsorvezetője Soós Tamás, a koncertfotót Uhlár Brigi, a portréfotót pedig Karancz Orsolya készítette.
A Koncertsztorik podcast a Nemzeti Kulturális Alap Hangfoglaló Könnyűzene Támogató Program támogatásával jött létre.