Az In Remembrance a dühös-melodikus hardcore-ban utazó, közéleti állásfoglalásoktól sem visszariadó Satelles mélyen személyes dala a januárban érkező Arcadia EP-ről.
„Már a Some Got Saved óta halogattam ennek a szövegnek a megírását, mert nehéznek éreztem szavakba önteni azt az űrt és fájdalmat, amit egy barát elvesztése okoz. Azóta sajnos még több okom lett megírni ezeket a sorokat, így számomra ez egyfajta terápia is volt, hogy feldolgozzam a veszteségeket. Emellett egy tisztelgés is előttük, és egy lenyomata azoknak az emlékeknek, amik bennem élnek tovább” – mondta az énekes Bokis Balázs az In Remembrance-ről, amely a januárban megjelenő, négyszámos Arcadia EP-n kap majd helyet.
A kiadvány címével az Árkádia-perre utal, arra, hogy a haza fogalma egy megteremtendő utópiát, esetleg egy barbár szabályok alapján működő közösséget jelent-e, és hogy a két véglet között miben áll a saját felelősségünk. Az Arcadia stúdiófelvételei közösségi finanszírozással valósultak meg, és nincs ez másképp a fizikai példányokkal sem: a Hanaton jóvoltából egy előrendeléssel biztosíthatod be, hogy a Satelles első vinyl-megjelenése egy egyoldalas 12" kiadvány legyen.
A lemezt Andreas Magnusson (Haste The Day, The Black Dahlia Murder) keverte, és ismét a Grammy-díjas Alan Douches (Converge, The Dillinger Escape Plan) maszterizálta külön vinylre is a digitális boltok által megkövetelt utómunkán felül.
A Satelles márciusban önálló, kéthetes, 12 állomásos Európa-turnéra indul a kíméletlen, metállal beoltott crust punkot játszó VLKN-nel. Eddig háromszor járták már be Európát, és olyan zenekarokkal játszottak élőben, mint a Rise Against, a While She Sleeps, a Comeback Kid, a Bane vagy épp a Touché Amoré. A Satelles legutóbb 2021-ben adott ki nagylemezt, a 3AM Confessions arról a pontról szól, ahol „teremtő akarattá válik az elnyomó rezsimek elleni, düh és keserűség motiválta kiállás”.
Az új EP címadója még szeptemberben debütált:
Fotó: Luca Broglia.
A cikk megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.