„Hol késik az érdekes halál?” – Diszkótáncos sarlóapokalipszis a Káltes Ekwa új klipjében

2024.02.20. 14:46, srecorder

2_8.jpg

Mivel anno a legrövidebb, legprimkóbb számával mutatkozott be a Gustave Tiger utódzenekara a Recorderen, adta magát, hogy második klipet meg a debütáló lemez – ami 2023 egyik legjobbja volt itthon – húzódalához forgassanak. Erre mondják, hogy jobb helyeken sláger lenne?

Az ezúttal is büszkén totál trash és totál szórakoztató ál-VHS-videóról ezt mesélte Szabó Sz. Csaba: „A videóklipről (vagy „videóklipről”) kb. ugyanazt tudom elmondani, mint legutóbb: egy mobiltelefonnal vettem fel és egy, a célra tökéletesen alkalmatlan laptopon vágtam meg. A vizuális kultúrám meg nagyjából nulla, egy kört sem tudok rajzolni, sőt, amúgy nemrég kiderült, hogy igazából a nevemet sem tudom rendesen leírni tollal, szóval ezért fordultam az ún. green screen technikához, vagyis kölcsönkértem Szombath Máté klipművész úrtól egy zöld lepedőt (amit még nem adtam vissza, elnézést), nagyon nyomorult módon kifeszítettem a nagyszobában, Flóra beöltözött mindenféle szép ruhába, aztán reménykedtem, hogy lesz belőle valami. Egyébként, végül is szerintem tök jó lett, legalábbis én elégedett vagyok, szóval nem tudom, minek magyarázkodom! Azért a következő videót (ami már új számra készül) nem én fogom csinálni, hanem – minő meglepetés – valaki más.”

Káltes Ekwa első lemezéről itt írtunk kritikát, ők pedig itt összegezték nekünk – a testvérzenekar L.A. Suzival együtt – 2023-as kedvenceiket (és persze ők is szerepeltek más zenészlistákon, pl. itt és itt).

A Démontojásról pedig ezt írta a közösségi felületeiken futó, majd a lemez felénél stílusosan félbehagyott dalkommentár-sorozatban Csaba: „A Démontojás eredetileg italodisco néven futott, noha olyan sok köze nem volt akkor se az italóhoz, hanem ezzel inkább valami olyasmit akartunk kifejezni, hogy egy kissé melankolikus, kritikusi közhellyel szólva ún. elvágyódó hangulatú számról van szó, ami ugyanakkor azért elég fülbemászó, meg lehet rá táncolni is. Hát, talán az új romantikus szintipop műfajmegjelölés áll legközelebb a valósághoz, ám érdekes módon a dalt alapvetően nem valami klasszikus zenekar inspirálta, hanem egy kortárs kedvencünk, a csodás Prospexx. A szöveg eredetileg Krisztus második eljöveteléről szólt volna, amely valamiféle posztapokaliptikus díszletek között megy végbe, de aztán útközben elvesztettem a fonalat, szóval már nem tudom, miről szól. Viszont van benne egy Szomory-utalás, az minden lemezre kell, amolyan kabalaként.”

A Káltes Ekwától pedig leginkább egy koncert kellene, amire ha minden jól megy, még tavasszal sor kerülhet, ráadásul a tervek szerint egy új single is kijön előtte. Aki addig is szeretné Démontojás-ihlető szingapúri dark szintipunkkal elütni az időt, az kattintson ide.

 

Káltes Ekwa a Facebookon. Instagramon. Bandcampen.

Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

https://recorder.blog.hu/2024/02/20/hol_kesik_az_erdekes_halal_diszkotancos_sarloapokalipszis_a_kaltes_ekwa_uj_klipjeben
„Hol késik az érdekes halál?” – Diszkótáncos sarlóapokalipszis a Káltes Ekwa új klipjében
süti beállítások módosítása