Nevet és kissé hangzást is váltott az eddig imanexperimentként dreamy electrós, spacepopos zenéket író Nita, aki most egy breakesebb dallal jött ki – az elsővel kkonekoként.
„A HIDE az álmatlanságról szól, arról az állapotról, amikor hiába fáradt a tested, a gondolatok kontrollálhatatlanul száguldoznak a fejedben, és úgy érzed, nincs hova rejtőzz előlük. Aki ilyesmivel küzd, az nem mindig várja, hogy éjjel végre beeshessen az ágyba, mert tudja, hogy onnantól kezdve csak órákig tartó nyugtalan forgolódás vár rá. A fejben lévő folyamatos zaj elől nincs hova menekülni. Egy halk hang valahol igyekszik nyugtatni és álomba ringatni, de ezt elnyomja egy sokkal hangosabb és elevenebb másik. A dal struktúrája is erre épül: két ének fut párhuzamosan egymás mellett. Az egyik buzdít, a másik figyelmeztetni próbál. Amelyik buzdít, hangerőben is majdnem teljesen elnyomja és kiszorítja azt, amelyik csak védeni szeretne” – meséli Nita, aki egy kicsit most elengedte a tőle megszokott vintage elemeket, és egy sokkal modernebb, digitálisabb hangzással debütált.
„Ez egy breakesebb, basszusközpontú dal. Mostanában szinte csak digitális, szoftveres zenét hallgatok: breakcore-t, glitchbreaket, hyperpopot meg PC musicot. Ez a szám is ezt tükrözi. Ez nem jelenti azt, hogy mostantól kizárólag ehhez hasonló zenét fogok csinálni, egyszerűen csak imádok különböző műfajokkal és hangzásokkal kísérletezni. Szerintem, ha a stílus ugyanaz marad, akkor a műfaj változhat. Abban hiszek, hogy nem a műfaj határozza meg, hogy valakinek megvan-e a saját hangja vagy nincs.”
A klipet Bakos Barna operatőrrel készítették még ősszel, amihez Nita egyik kedvenc filmje, a Bukott angyalkák adta az ihletet. „Szerintem Kar Wai Wong valaha készült legjobb munkája. Akármikor meg tudom nézni, bármilyen hangulatban. Van benne egy ikonikus motorozós jelenet, amivel biztosan azok is találkoztak már, akik nem látták a filmet. Akárhányszor megnézem a Fallen Angels-t, amikor ezekhez a motorozós részekhez érek, mindig én akarok lenni a lány a motoron, de főleg a záró jelenetben. Szóval megcsináltam belőle a saját verziómat.”
Nita pár hónapja megváltoztatta a művésznevét, erről így mesélt a Recordernek: „Már régebben is sokat gondolkodtam rajta, mert egy ideje nem volt kényelmes az imanexperiment név. Eredetileg ez a régi tumblr blogom neve volt, ahol az első demóimat posztoltam, így jött az egész. Az imanexperiment nem túl jó artist név. Sokszor nem tudták kimondani még riporterek sem, vagy akik felkonferáltak, sokszor olyanok sem értették, hogy mit jelent, akik egyébként beszélnek angolul. A legutóbbi nagylemezem megjelenése előtt sokan lebeszéltek a névváltásról, de most nagyon örülök, hogy végre megléptem” – árulta el Nita, aki a kedvenc japán szaváról kölcsönözte az új nevét. „Azt jelenti, hogy kiscica, ami pedig a totemállatom, ezért jobban visszaadja a karakterem. Azt is észrevettem, hogy most már nem úgy utalnak rám az emberek, mint „imanexperiment Nita”, mintha egy villalakó lennék, haha, hanem csak kkonekóként. Szerintem jó döntés volt.”
A HIDE-ról pedig hozzáfűzte: „Nekem ez az eddigi kedvenc saját zeném és klipem. Már alig várom, hogy élőben is játszhassam. Legközelebb Beats Before Midnight koncertsorozat január 6-i eseményén láthattok minket az élő zenekarommal kiegészülve a Három Hollóban.” Jegyvásárlás, Facebook-esemény.
„EGY RÖHÖGVE LÁZADÁS” – AZ UTOLSÓ IMANEXPERIMENT-LEMEZRŐL
kkoneko a Facebookon. Instagramon.
A Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.