Egygitáros balladáktól az elektronikus elborulásig – Magyarradar: Géem

2023.12.01. 18:22, srecorder

geem_2.jpg

Első szólókoncertje két éve egy fodrászat emeletén volt, ahol a teltházat nyolc ember jelentette, azóta viszont már megfordult a nagyobb pesti klubokban, rajta volt az idei Kikeltető shortlisten és játszott a Strand Fesztiválon is. Zenéjét olyan előadók inspirálták, mint Matt Corby, Bon Iver, Jordan Rakei vagy Rayland Baxter, így már kevésbé meglepő, hogy az intim egygitáros balladáktól a katartikus, elektronikus hangzású elborulásig sok minden előfordul egy koncertjén. A saját fejlesztésű live loop rendszerével koncertező Géem egy játszótér mellett feljátszott élő felvétellel mutatja be új dalát, ami egyben az első streaming-megjelenése is.

Mikor indult: Szólóban 2021 végén volt az első koncertem, amit akkor még egy gitárral adtam egy fodrászat emeletén.

Hol indult: Szülővárosomban, Veszprémben tanultam klasszikus zenét, középiskola alatt itt alapítottam az első zenekaraimat is, amivel főleg a Balatonnál játszottunk. Ahogy Budapestre költöztem, kezdtem el gitározni és saját dalokat írni.

Tagok, hangszerek: Ebben a projektben egyedül játszom. Alapvetően az akusztikus indie gitárzene felől érkezem, újabban viszont egy saját fejlesztésű live loop rendszerrel koncertezem. Ez lehetővé teszi, hogy egy számon belül billentyűzzek, gitározzak, vagy a kedvencem, több szólamban énekeljek.

Stílus: Indie-folk alapokon egyre inkább elektronikus hangzás.

geem_1.jpg

Hatások: Leginkább azok a zenészek hatnak rám, akik a lemezeiken teljesen szabadon eresztik a fantáziájukat, sok hangszerrel, rengeteg effekttel veszik fel a dalaikat, a koncertekre viszont átírnak mindent, hogy zenekarral is izgalmasan tudjanak megszólalni. Szeretem azokat, akik ezt a kettőt tudják organikus ötvözni. Ilyen nekem Matt Corby, Jordan Rakei, vagy új kedvencem, Rayland Baxter is.

Kiadó: A most kijövő első számom magam adom ki.

Történet: Veszprémből indultam klasszikus zenei vonalon. Először zongoráztam, aztán doboltam, de kisebb fellángolásoktól eltekintve nem éreztem magaménak azt a világot. Az éneklésen keresztül jutottam el a populárisabb stílusokhoz, a zongoratudásom pedig fel tudtam használni, hogy kísérjem magam, majd aztán saját számokat is írjak. Budapestre jöttem mérnöki egyetemre, ami leginkább arra motivált, hogy elkezdjek gitározni, hogy bárhol tudjak zenélni, még a koliban is. Az így kapott lendülettel felvételiztem a jazzkonziba énekre, ahova aztán két évet jártam az egyetem mellett. A pandémia alatt kezdtem el kiépíteni egy otthoni stúdiót, hogy rendesen tudjunk online órákat tartani, itt kezdtem el először számokat hangszerelni. Két nagyon várt koncertem is elmaradt, amikor covidos lettem, így kötelező karantén alatt álltam neki megírni a saját live loop rendszerem, amit azóta is fejlesztek és használok.

Megjelenések: YouTube-videók formájában jelentem meg eddig. Fontos nekem, hogy élő zenét is közreadjak, ami eddig sikerült, mert az összes az. Most megjelenő számom, a Játszótér is egy élő felvétel, amihez a videó is ki fog jönni, Spotify-on pedig ez lesz a legelső számom.

Küldetés: Szeretném mindig meglátni a nehézségekben a szépet. Igyekszem nem nagy szavakat használni, mert azt hiszem, hogy a legkisebb hétköznapi történések mögött is mély tapasztalatokra lehet találni. Szeretném az élő zene erejét a modern hangzásokkal és technológiákkal ötvözni.

Jövőkép: Jövőre adom ki az első lemezem, amit a korábban említett módon rengeteg hangszerrel, effekttel, textúrával szeretnék megtölteni. Ezen felül egy teljes live loop szettel szeretnék koncertezni.

Mellékprojektek: Billentyűzöm a Parvaroban és a Juhász Zoli zenekarában. Ezen kívül operatőr vagyok a Little Moon magyar showcase YouTube-csatornánál. Azt hiszem, ennek már itt a helye, de szerzek egy mérnökinformatikusi diplomát előbb-utóbb.

Szexepil: Sok hangszer egyszerre, gigantikus reverb.

Legnagyobb eredmény, elismerés: Először a Live Loop számaim az Akváriumban mutattam meg. 2024-ben Hangfoglalós leszek.

A Játszótérről: A covid időszak alatt született, amikor a kijárási tilalom miatt kötelező volt hazaérni estére, ami nekem egy játszótér melletti koli szobát jelentett. Ez a szürreális helyzet alkotta a dalt, amiből kiderül, hogy milyen egy kapcsolat megromlásának a terhét visítozó gyerekek mellett megélni. Foglalkozik azzal a problémával, hogy vajon mikor érdemes megállni és egyedül maradni, átgondolni a már megtörténteket, és mikor van arról szó, hogy a teljesen új élmények fogják csak kontextusba helyezni a nehézségeket, ezért felesleges most őrlődni.

A videó egyszerű, egy állványra tűzött kamerával készült, viszont a már említett visítozó gyerekek feladták a leckét, hogy jó hangfelvétel születhessen.

 

Géem a Facebookon. Instagramon.

Fotók: Kiss Levi.

Magyarradar és a Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

https://recorder.blog.hu/2023/12/01/egygitaros_balladaktol_az_elektronikus_elborulasig_magyarradar_geem_jatszoter_premier
Egygitáros balladáktól az elektronikus elborulásig – Magyarradar: Géem
süti beállítások módosítása